מנכ”לית משהת”ק מסיימת תפקידה; במקומה מונה לתפקיד מימון שמילה [שלפני 5.5 שנים, ‘מומחה הטלקום’ אבי וייס התנבא על סיום תפקידו בקרוב של האדון במשרד]

מנכ”לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין הודיעה בימים האחרונים כי בכוונתה לסיים בקרוב את הקדנציה שלה בתפקיד.

אבי (‘מומחה הטלקום’) וייס הקפיד בכל שנות כהונתה להדגיש כי היא “הוצנחה לתפקידה” על-ידי שר התקשורת הקודם יועז הנדל. לעיתים, כנראה בהיסח דעת, במקום לכתוב ש’הוצנחה’ הוא כתב כי היא ‘הובאה’ לתפקיד [ברכב?] ע”י שר התקשורת הקודם. אולי הכוונה שהיא הובאה לתפקיד באמצעות הצנחה או שהוצנחה לתפקיד באמצעות הבאה.

ואולם, אבי וייס לא טרח כלל להשכיל אותנו איזה מנכ”ל/ית במשרד ממשלתי כלשהו לא הוצנח/ה לתפקידו/ה וכמה מנכ”לי משרדי ממשלה הם אלה שצמחו במשך שנים בכל מדרג התפקידים עד שזכה/תה ‘לחמם’ את כס המנכ”לות.

ואני גם מבקש להזכיר את מה שכתבתי באתר זה בעבר: “המנכ”לית  לירן אבישר בן-חורין: הדבר היחיד שידוע הוא שעוד קודם שנכנסה לתפקיד, כבר פירסם אבי וייס את שמה באופן משובש [כפי שכתבתי ב- 1.4.2021: עוד בטרם נכנסה המנכ”לית המיועדת החדשה לתפקידה, עוד בטרם הספיקה לחמם את כיסאה והנה כתב אבי וייס: “נאחל לשר החדש ח”כ יועז הנדל ולמנכ”לית החדשה –  לירן אבישר בן חיים,  הצלחה במילוי תפקידם. 100 “ימי חסד”  לא יהיו,  לנוכח מצב החירום, שבגינו הממשלה הזו הוקמה ולנוכח מצב שוק התקשורת”. [הערה: ההדגשות – במקור]. ועל כך ניתן לתהות: מאה ימי חסד לא יהיו? שנייה-של-חסד אפילו לא הייתה.

“עם נישואיה של הגברת לירן אבישר נוסף לשמה גם שם משפחתו של בן זוגה – בן חורין.  שים-לב אבי וייס:  לא בן חיים אלא בן-חורין. שם שהוא בעל משמעות רבה במיוחד לרגל חג הפסח, חג החירות, הממשמש ובא]”.

* נותר רק לתהות מדוע לא “בירך” אבי וייס גם את לירן אבישר בן חורין בברכת ‘ברוך שפטרנו’ כפי שעשה לגבי עובדים אחרים במשרד התקשורת?

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

ובאשר למי שנבחר להחליפה בתפקיד

ב- 14.3.2023 פורסמה הודעת משרד התקשורת לפיה מתכוון שר התקשורת שלמה קרעי למנות את מימון (מוני) שמילה לתפקיד מנכ”ל המשרד בפועל: “הודעתי היום על כוונתי למנות את מימון שמילה למנכ״ל משרד התקשורת. שמילה מנהל ותיק ומנוסה הן במשרד והן בשוק התקשורת וידע להוביל את המשרד אל מול האתגרים שנצבים בפנינו. בהזדמנות זאת, אני רוצה להודות למנכ״לית היוצאת לירן אבישר בן חורין על ההתגייסות והעבודה המאומצת בחודשיים האחרונים”.

“לאור סיום תפקידה של לירן אבישר בן-חורין כמנכ”לית משרד התקשורת בתום כ- 3 שנות כהונה, ובמטרה לשמור על רציפות ניהולית במשרד, שר התקשורת ד”ר שלמה קרעי מתכוון להשתמש בסמכותו ולפעול למינויו של מימון (מוני) שמילה, מנהל מינהל הנדסה במשרד התקשורת, לתפקיד מנכ”ל המשרד (בפועל).

“שמילה בעל ותק של 12 שנים במשרד התקשורת במהלכן כיהן במספר תפקידים ניהוליים בכירים, ומחזיק בתואר ראשון בהנדסת חשמל ומחשבים ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון”.

כאן המקום להזכיר כי בידיעה שלי מ- 25.1.2019 כתבתי שבתגובית שכתב אבי וייס באתר שלו ב-  25.7.2017 הוא ציין: “… עד היום צדקתי כמעט ב- 100% בכל תחזיותיי. חברות מחקר ענקות כמו כמו [הטעויות – במקור] גרטנר מדייקות לכל היותר ב- 70%. כך שאני בחברה טובה…”.

אין לי ספק שאבי וייס יודע היטב מה קורה במשרד התקשורת ואם הוא כותב שמימון שמילה (הנצחי) ממשיך בתפקידו  – חזקה עליו שהוא יודע על מה הוא מדבר.

אבל, שוב הארכיון לא שוכח: ב- 26 באוקטובר 2017 פירסם אבי וייס ב”טלקום ניוז” ידיעה שכותרתה: “הפיאסקו ש’בישל’ שמילה מימון בין עובדי בזק לקבלני פרטנר יוביל לסיום דרכו“. שימו לב: לפני קצת יותר משנתיים הוא פסק חד-משמעית: סיום דרכו של שמילה.

אחרי ההחלטיות והפסקנות הזאת (בכותרת) לגבי סיום דרכו של המנכ”ל בפועל של משרד התקשורת, כותרת המשנה כללה קצת זהירות שבאה לידי ביטוי במלה כנראה: “העימות, ששמילה מימון יצר היום … יוביל, כנראה, לסיום דרכו במשרד התקשורת“.

בגוף האייטם שוב חזרה ההחלטיות לגבי עתידו של שמילה אם כי לגבי המועד לא היה אבי וייס בטוח [‘די מהר’; ‘אולי כבר בשבוע הקרוב‘]: “בקרוב נראה את הסכין של איוב קרא ננעצת בגב של שמילה מימון. השר עשה זאת ויותר מפעם אחת ליו”ר מועצת הכבלים והלוויין ד”ר יפעת בן חי-שגב, שלא הבינה ‘מי נגד מי’ במשחק הזה. כעת יגיע תורו של שמילה מימון,  ודי מהר. אולי כבר בשבוע הקרוב“.

שימו לב: לפני קצת יותר משנתיים הוא פסק שתורו של שמילה יגיע די מהר, אולי בתוך שבוע, אבל התור סירב להגיע.

ב- 19 בדצמבר 2017 כתב אבי וייס, במסגרת ידיעה בנושא אחר, בין היתר את המשפט הבא: “נדמה לי, שכמו נפוליאון, הוא [מימון שמילה] מסתער על רוסיה באמצע החורף, בלי להבין שבכך הוא ‘מקרב את קיצו’, במו ידיו”. אבל, הרי לפי  דבריו של אבי וייס בעצמו, קיצו של מימון שמילה בתפקיד היה אמור להתרחש כבר קודם לכן, הלא כן?

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

Say Cheese

כמיטב המסורת בכל השנים הקודמות, וכמו בכל ידיעת מינוי שאבי וייס מפרסם באתר שלו ‘טלקום ניוז’, הוא מפרסם בתחתית הידיעה גם צילום של פרח מפרחי ישראל.

אלא שהפעם [בידיעה על החלפת התפקידים בכס המנכ”ל/ית] העורך הראשי לא שם לב שבניגוד להרגלו לא הוסיף את הכיתוב של צלמת הפרחים ולא כתב קרדיט צילום: ש. וייס.

לכבודה של הצלמת, זוגתו של אבי וייס זה שנים רבות, יצויין לפחות כאן באתר זה כי הצילום הוא פרי ידיה של שושנה/שוש וייס.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■