ממשלת קונגו חסמה את הגישה לאינטרנט במשך שלושה ימים לנוכח מחאות אלימות נגד נשיא המדינה; הורתה לחברות הטלקום להפסיק שירותי אינטרנט ומסרי SMS

22:33 24.01.2015

קטגוריות: אינטרנט טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: ,

ממשלת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו [Democratic Republic of Congo, DRC] הורתה ב- 19 בינואר 2015 לחברות הטלקום הפעילות במדינה להפסיק שירותי אינטרנט ומסרי SMS חסמה את הגישה לאינטרנט במשך שלושה ימים. כך דווח בעיתון וול סטריט ג’ורנל.

זאת לנוכח מחאות אלימות נגד Joseph Kabila נשיא המדינה ונגד ממשלת קונגו. המחאות החלו בבירה קינשסה אולם התפשטו לאיזורים נוספים. הרקע למחאות הוא הארכה אפשרית של תקופת כהונת הנשיא מעבר לקבוע בחוק (שתי תקופות כהונה של חמש שנים כל אחת שיסתיימו ב- 2016).

שר המידע של קונגו אישר כי שתי תחנות רדיו נסגרו וכי משרד הדואר, הטלפוניה והטלקום [Ministère des postes, téléphones et télécommunications] הורה על הפסקה זמנית של שירותי האינטרנט כיוון שנעשה בהם שימוש לעידוד האלימות

Maud Jullien  כתב ה- BBC אישר כי רק שירותי הטלפוניה הקווית חזרו לתקנם ביום חמישי,  22.1.2015, אחה”צ. ביום שישי, 23.1.2015, דווח כי שירותי האינטרנט הוחזרו בחלקם לאחר שלושה ימים אולם עדיין נותרו בעיות לגבי מסרוני טקסט.