מכרז תחזוקת שירותי מחשוב במשרד הבט”פ: “מאז ינואר בוחן היועמ”ש את הצעות המחיר שהוגשו”; וועדת המכרזים חוששת שמדובר בהצעה הפסדית; “הסוגיה נבחנת ע”י היועמ”ש ויש אפשרות כי ייצאו למכרז חדש”

החשב הכללי באוצר רו”ח יהלי רוטנברג קיבל המלצת וועדת הפטור המרכזית ואישר למשרד לביטחון לאומי (לשעבר, המשרד לביטחון הפנים) להתקשר התקשרות המשך בפטור ממכרז עם מלם מערכות בע”מ לתקופה של חודש וחצי בהיקף של 1,016,911 ₪. זאת  לצורך תחזוקת שירותי מחשוב למשרד.

בנימוקי וועדת הפטור נאמר בין השאר כי “ההתקשרות עם הספק [חברת מלם מערכות] החלה, לאחר זכייתו במכרז פומבי, ביום 1.4.2010 לחמש שנים עם אופציה להארכה בחמש שנים נוספות.

“עם גידול הפעילות של המשרד: קליטת מערך הכבאות במשרד, קליטת אגף לרישוי כלי ירייה, הרשות להגנת עדים, אגף חירום והמר”מ, מנהלת אכיפת דיני מקרקעין בדרום ועוד, חוזה מיקור-החוץ עם החברה הורחב והותאם להיקפי הפעילות החדשים. פעילויות אלו של המשרד נמצאות בהתרחבות מתמדת, ובכל מקרה נדרשת המשכיות התמיכה הטכנית.

“מעת לעת ועדת הפטור אישרה התקשרות המשך.

“המכרז החדש פורסם במאי 2022. בהתאם ללו”ז המכרזי שהציג המשרד בפני ועדת הפטור באישור האחרון, ספק חדש היה אמור להיבחר בדצמבר 2022 ולאחר תקופה של חפיפה להיכנס לפעילות ביוני 2023.

“נכון להיום סטטוס המכרז נמצא בבחינת הצעות מחיר, מינואר 2023, וזאת מכיוון שהצעות המחיר העלו תהיות רבות באופן כזה שעלה חשש מצד וועדת המכרזים כי מדובר בהצעה הפסדית.

“לדברי המשרד, הסוגיה נבחנת על ידי היועץ המשפטי וישנה אפשרות כי ייצאו למכרז חדש.

“לאור האמור, מבוקשת התקשרות המשך על-מנת לקבל החלטה בדבר המכרז הנוכחי”.