מכרז פומבי למתן שירותי ייעוץ בתחום הסייבר לאגף החירום, הביטחון, המידע והסייבר במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

הגוף המפרסם: משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

נושא המכרז: מכרז פומבי למתן שירותי ייעוץ בתחום הסייבר לאגף החירום, הביטחון, המידע והסייבר במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

מס’ המכרז: 14/16

תאריך פרסום: 8 ביוני 2016

מועד אחרון: 14 באוגוסט 2016

הערות:  משרד התחבורה והבטיחות בדרכים אחראי, בשיגרה ובחירום,  להבטחת קיומם של תשתיות ושירותי תחבורה יבשתיים, אוויריים וימיים. במסגרת זו מופקד האגף החירום, הביטחון, המידע והסייבר על הפעולות להבטחת הרציפות התפקודית של המשרד וחמש הרשויות הייעודיות הכפופות לו: רשות ההיסעים והתובלה, רשות הספנות והנמלים, חברת רכבת ישראל,  חברת נתיבי ישראל ורשות שדות התעופה (רש”ת) [יתכן שבזמן בקרוב תוכרז גם רשות תעופה אזרחית (רת”א)  כרשות ייעודית].

לאור האתגרים העומדים לפתחו של המשרד בהיבטי מוכנות המשרד למצבי החירום השונים בדגש על תחום הסייבר ובהתאם לצורכי המשרד המתחייבים ממספר החלטות הממשלה מבקש האגף לקבל הצעות ייעוץ בנושאי התמודדות עם איום הסייבר. על-פי תפישת ההגנה מפני מתקפת סייבר שגובשה לאחרונה ע”י הגורמים הרלבנטיים, הנחיית המרחב האזרחי בתחום זה תובל ע”י הרגולטור הממשלתי (למעט חריגים). במסגרת זו נדרש האגף להנחות את כל יחידות הסמך של משרד התחבורה,  הרשויות הממשלתיות, התאגידים  ממשלתיים  ורשויות ייעודיות הכפופות למשרד ועוד.

האגף נדרש  לסיוע מקצועי בתחום הסייבר. פעילות הייעוץ תשולב בעבודת הסיכול הלאומית למניעת שיבושים אפשריים במערכות התקשורת השונות, עקב מתקפת סייבר. פעילות הייעוץ תסייע למנהל האגף בהכוונה, הדרכה ועריכת פיקוח ביקורות, על המשרד רשויותיו ותאגידיו,  במסגרת עשייה למימוש תכניות עבודה שנתיות בתחום, ביחס לגופים שבהנחיית האגף,  לרבות משרד התחבורה – המחשב המרכזי,  השירות המטאורולוגי (שמ”ט),  רת”א,  רספן, נת”י,  חברת חוצה ישראל, חברת נתיבי איילון, חנ”י וחברת נמל אילת וכדומה. במסגרת זו ינותחו ויוערכו תכנית הגנת הסייבר והמדיניות של המשרד בהתאם לצרכים ולאיומים,  ותבוצע בקרה על יישום וניהול פעילויות ההגנה מפני מתקפת סייבר אפשרית.

מנהל אגף בטחון במשרד התחבורה הוא הגורם האחראי ואיש הקשר של הזוכה לאגף.

למציעים מובהר בזאת כי היקף ההתקשרות המאושר הוא בסך של 1 מיליון ₪ בסך הכל כולל מע”מ בשנה.