מכרז פומבי חדש של משרד התקשורת: מכרז לשירותי ייעוץ בתחום אבטחת מידע למשרד

פורסם (8.12.2022) מכרז פומבי חדש של משרד התקשורת: מכרז לשירותי ייעוץ בתחום הגנת/אבטחת מידע למשרד. מועד ההגשה האחרון הוא 29 בדצמבר 2022.

“המציע שייבחר כזוכה במכרז זה יהיה כפוף להנחיה מקצועית של מנהל אגף חירום בטחון מידע וסייבר במשרד התקשורת ומי מטעמו”.

“משרד התקשורת מעסיק כ- 180 עובדים בכ- 15 אגפים בחלוקה גיאוגרפית בין ירושלים לתל אביב. במשרד קיימות רשתות מחשוב בסיווגים שונים.

“לצורך הגנה על מערכות המחשוב של המשרד מבקש המשרד להתקשר עם יועץ המתמחה בנושא הגנת מידע והגנה על הפרטיות כמפורט להלן: ייעוץ ותכנון הגנת המידע ברשתות המחשוב ובכלל זה ביצוע סקרי סיכונים; ביצוע מבדקי חדירות; הגדרת מדיניות הגנת המידע במשרד; ניתוח סיכוני הגנת מידע וסייבר ברשת; ייעוץ בנושא DRP ו- BCP; תכנון מערכי גישה מאובטחים באמצעים מתקדמים כגון הצפנה; איפיון שימוש מאובטח במחשב באמצעות כרטיסים חכמים; שימוש באנטי וירוס; יישום מדיניות אבטחת מידע בתחנות קצה ובשרתים של המשרד; הטמעה והכנה של נהלי אבטחת מידע; בדיקת חוסן מערכות המחשוב של המשרד; ייעוץ בנושא אבטחת מידע במערכות בענן; ייעוץ בנושא הקשחת שרתים תחנות קצה מחשבים ניידים, רכיבי תקשורת, הפרדת רשתות, יצירת VLAN ברשת, סגמנטציה, DLP ,NAC ,EDR , בקרת התקנים, חיבורים לרשת מרחוק, אבטחת תקשורת, אבטחת אפליקציות, אבטחת מערכות הפעלה, אינטגרציה, חיבור ל- SOC; הכרת מערכות SIEM; הכנת מפרטים למכרזים וליווי פרויקטים בהגנת מידע וסייבר, כתיבת מסמכים בנושאים המפורטים לעיל; ביצוע מעקב אחר מערכות הגנת המידע המותקנות במשרד, הצגת הממצאים שעלו ודרכי טיפול; מתן דו”חות עיתיים ע”פ בקשת המשרד בדבר פעולות הייעוץ שנעשו; מתן המלצה על פתרונות לבעיות בתחום הגנת מידע וסייבר; כתיבת נהלי הגנת מידע וסייבר; ייעוץ לצורך עמידה בתקני הגנת מידע וסייבר והחקיקה הרלבנטית בנושא טכנולוגית מידע וסייבר; תכנון וביצוע הדרכות לעובדי המשרד בנושא הגנת מידע וסייבר; תכנון וביצוע תרגילי אבטחת מידע ברשת המשרד.  * מסמכים מסווגים – בשל הפעילות הצפויה מול כוחות הביטחון, המציע יידרש לעמוד בהתאם לתנאי קב”ט המשרד לגבי עבודה ושמירה על מסמכים מסווגים (סיווג “שמור” ומעלה).

** בין תנאי הסף: המציע סיפק שירותי ייעוץ בתחום הגנת מידע וסייבר לגוף ממשלתי מונחה שב”כ או מונחה מערך הסייבר הלאומי או מונחה יה”ב – בהיקף של 1,000 שעות בשנה לגוף אחד לפחות בשנים 2020-2022.

*** תקופת ההתקשרות היא 12 חודשים החל מיום החתימה של המזמין על הסכם ההתקשרות עם הזוכה. למזמין נתונה אופציה חד צדדית ובלעדית להאריך את תקופת ההתקשרות בחמש תקופות נוספות, בנות עד שנה כל אחת, בהודעה מראש ובכתב של 30 יום מראש ובהתאם לשיקול דעתו הבלעדי. היקף העבודה המוערך הוא עד אלף שעות בשנה והכל בהתאם להחלטת המשרד מראש ובכתב. מובהר כי היקף זה מהווה הערכה בלבד והמזמין אינו מתחייב להיקף מינימלי כלשהו של שעות עבודה במסגרת ההסכם. המזמין שומר לעצמו את האפשרות להרחיב את ההתקשרות ולהגדיל את היקף השעות הייעוץ בהתאם לצורך.