משרד המשפטים: תוכנה לניהול השקעות בשוק ההון – עבור האפוטרופוס הכללי

הגוף המפרסם: משרד המשפטים

נושא המכרז: הזמנה לבתי-תוכנה המתמחים בפיתוח תוכנות לניהול השקעות בשוק ההון להציע הצעות לפיתוח או אספקת תוכנה לניהול השקעות – עבור האפוטרופוס הכללי

מס’ המכרז: 23-2014

תאריך פרסום: 12 במאי 2014

מועד אחרון: 30 ביוני 2014

הערות: אגף האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי (אפ”כ) במשרד המשפטים הוא תאגיד הכשר לכל חובה, זכות ופעולה משפטית ותפקידיו, כמנהל נכסי נעדרים ומפקח על אפוטרופוסים ועיזבונות, מוגדרים בחוק האפוטרופוס הכללי, התשל”ח – 1978.

באפ”כ קיימות יחידות לניהול השקעות ולניהול כספים [לרבות מט”ח, ני”ע, וכל אמצעי תשלום סחיר או בלתי סחיר, נזיל או לא נזיל] בהתאם לסעיף 10 לחוק. ניהול הכספים נעשה על ידי היחידות באמצעות השקעות בהיקף של כ- 4.5 מיליארד ₪, במספר קרנות באפיקים שונים. מספר הקרנות עשוי להשתנות עפ”י החלטת האפ”כ. קרנות ההשקעה פועלות כיום בשוק ההון באמצעות בנק לאומי לישראל בע”מ ובנק מזרחי טפחות בע”מ. בנוסף, מנוהלים בידי האפ”כ, באמצעות מנהל תיקים חיצוני, 75 מיליון ₪ מכספי קרן הנעדרים אשר בניהולו של האפ”כ. כמו כן מנוהלים כספים נוספים.

פעילות ההשקעות נעשית באמצעות כלים אשר נבנו באופן עצמאי (מבוססי Excel) ובאמצעות תוכנות מדף ייעודיות אשר נרכשו למטרת קבלת מידע (כגון: ביזפורטל, וטריפל A).

מטרת המכרז היא איפיון וקבלת הצעות מחיר עבור רכישה, יישום והטמעה של מערכת לניהול השקעות אשר תותאם לצרכי האפ”כ ולתהליכי העבודה ביחידות, עבור פעילות ניהול ההשקעות וניהול הכספים במשרד בכפוף למטרות וליעדים שהציב המשרד וכן לדרישות השונות המפורטות במכרז. המערכת תהווה מערכת מרכזית לניהול ותפעול מערך ההשקעות לרבות יצירה, פדיון ובקרה אחר יחידות ההשתתפות בקרנות, והניהול הכספי השוטף של ההשקעות והיא תהיה כלי עבודה מרכזי של עובדי יחידת ההשקעות באפ”כ ושל יחידת הכספים, כל משתמש ומטרותיו לשימוש במערכת.

המערכת תהיה מבוססת על מוצרי תוכנת מדף מסחריים ותקניים אשר ידרשו מינימום פיתוח והתאמות על מנת לעמוד בדרישות המערכת המאופיינות במסמך זה. המערכת תנהל בסיס נתונים אשר ישמש משתמשים נוספים באפ”כ, כגון יחידת הכספים והיחידה הכלכלית, ותכלול אפשרות להתממשקות למערכות אחרות כגורם מרכזי בניהול נתוני ההשקעות. המערכת תהיה פשוטה, קלה וידידותית לשימוש, תפעול ואדמיניסטרציה. דגש מיוחד מושם על פשטות ונוחות ביצועי הפעולות השוטפות והיכולת לבצע פעולות ללא צורך בידע טכני. המערכת וכל רכיביה יהיו פתוחים וגמישים לשינויים והרחבות.

בין תנאי הסף: למציע ניסיון רצוף של לפחות שלוש שנים מתוך חמש השנים האחרונות, 2013-2009, באספקה, יישום, התקנה, הטמעה ותחזוקה של מערכות לניהול השקעות מהסוג הנדרש במכרז. הניסיון הנדרש הינו 3 שנים מכיוון שמערכות מסוג זה הינן מערכות ברמת מורכבות גבוהה הדורשת ניסיון אשר נרכש ברוב המקרים על תקופת זמן של 3 שנים, או — ותק בתחום כאמור השווה למשך ביצוע ההתקשרות המתוכנן – 48 חודשים כולל הטמעת המערכת; כמות העובדים בחברה, אשר קיימת להם מומחיות במערכת המוצעת אינה פוחתת, ולא תפחת מחמישה עובדים; מספר הלקוחות אשר רכשו את המערכת ועובדים עם המערכת אינו פוחת מחמישה לקוחות.