משרד החינוך: מכרז לרכישת זכויות שימוש בספרי לימוד במטרה לאפשר לתלמידי בתי-הספר להשתמש בספרים באמצעות רשת האינטרנט

הגוף המפרסם: משרד החינוך

נושא המכרז: מכרז לרכישת זכויות שימוש בספרי לימוד במטרה לאפשר לתלמידי בתי-הספר להשתמש בספרים באמצעות רשת האינטרנט

מס’ המכרז: 25/11.2015

תאריך פרסום: 30 בנובמבר 2015

מועד אחרון: 12 בינואר 2016

הערות: המשרד מעוניין בשילוב טכנולוגיות הוראה ממוחשבות לתלמידים ומורים לחומרי למידה וללומדות ממוחשבות המיושמות באמצעות שיטות הוראה חדישות תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ובאמצעי מחשוב חדישים, לרבות ברשתות אינטרנטיות.

במסגרת מכרז זה המשרד מעוניין לרכוש זכויות שימוש בספרי לימוד במטרה לאפשר לתלמידי מערכת החינוך להשתמש בהם באמצעות רשת האינטרנט ללא עלות.

יודגש כי המכרז נועד לרכישת זכויות ולהנגשת הספרים לכלל תלמידי ישראל ולא מדובר במכרז לרכישת עותקים מודפסים.

ספר הלימוד יהיה מיועד לשכבת גיל אחת או יותר. ככל שיהיו מספר חלקים לספר הלימוד באותה שכבת הגיל ייחשבו כספר אחד. ספר הלימוד שייבחר חייב להיות כלול בקובץ ספרי הלימוד המאושרים של משרד החינוך כאשר הספר היה בשימוש בשנת הלימודים הקודמת למועד הגשת ההצעה ותוקף האישור של ספר זה יהיה לפחות לעוד 2 שנות לימוד מלאות ממועד הגשת ההצעה.

המשרד יבחר את הספרים שיירכשו זכויות השימוש בהם על פי שיקול דעתו הבלעדי כאשר השיקולים שיילקחו בחשבון יהיו בין היתר: מקצועות הלימוד, כאשר תינתן עדיפות למקצועות הבאים: אנגלית, מתמטיקה, מדעים, חינוך לשוני עברית/ערבית, גיאוגרפיה; שכבות הגיל עבורן נדרשים ספרי הלימוד, כאשר תינתן עדיפות לשכבות הגיל א’-ט’; כמות בתי הספר והכיתות העושים שימוש בספר בשנת הלימודים האחרונה; היקף השימוש בספר הלימוד המתבסס על היקף המכירות שהיו בשנת הלימודים שקדמה למועד הגשת ההצעה המאושר ע”י רו”ח; קיום גירסה דיגיטלית מאושרת ע”י המשרד רמה א’ או רמה ב’ או רמה ג’, בטכנולוגיה המאפשרת להפיץ עותקים ללא עלות לתלמידים באמצעות הרשת או לינק לאתר המשרד או כל אמצעי אחר שיבחר המשרד; הגישה/ההורדה של הספר תלויה בסוג הספר ותעשה בהתאם לתקן של הספרים הדיגיטליים; העלות הסופית לרכישת זכויות שימוש לספר; ספרי לימוד אשר יבחרו ואין להם גרסה דיגיטלית, המשרד יבצע דיגיטציה לרמה ולפורמט שיקבע ע”י המשרד על-פי שיקול דעתו הבלעדי ובהתאם לתקני הספרים הדיגיטליים.

ספק שיהיה מעוניין בכך יוכל להגיש ספר דיגיטלי הכולל מערכת הגנה (מערכת לניהול זכויות דיגיטליות) או לבצע מערכת הגנה כאמור לאחר שהמשרד יבצע את הדיגיטציה ובלבד שלא יהיה שימוש בטכנולוגיה שאינה תואמת לתקנים של משרד החינוך ועלולה לפגוע בשימוש (לפגוע בתקינות השימוש בספר הדיגיטלי) בתקופת ההתקשרות.

כמו כן, לתשומת לב המציע, ניתן לספק את הספר על פלטפורמה מוכנה ובה מערכת   DRM (לשיקול דעת הספק) כדי להגן ולבקר את הגישה אליה, במהלך ההתקשרות בעקבות מכרז זה ולאחריו.

מספר הספרים שייבחרו ייקבע על ידי המשרד מידי שנה וזאת בהתאם לתקציב העומד לרשות המשרד לנושא זה ועפ”י שיקול דעתו הבלעדי.

המשרד רשאי על פי שיקול דעתו הבלעדי לרכוש זכויות שימוש עבור יותר מספר אחד באותו המקצוע ואותה שכבת גיל, מאותו ספק או ממספר ספקים, במקרה כזה המשרד יוכל לנהל מו”מ על המחיר ועל תנאי הרכישה, ככל שיהיה סבור כי יש בכך צורך ועפ”י הנחיות וועדת המכרזים.

המשרד רשאי לפרסם את המכרז מידי שנה לצורך רכישת זכויות שימוש עבור ספרים נוספים.