משרד החינוך: מכרז לשירותי הדפסה ועיטוף למחשב המרכזי IBM/MF

הגוף המפרסם: משרד החינוך/מינהל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע

נושא המכרז: מכרז לשירותי הדפסה ועיטוף למחשב המרכזי IBM/MF

מס’ המכרז: 93/12.14

תאריך פרסום: 15 בדצמבר 2014

מועד אחרון: 14 בינואר 2015

הערות: משרד החינוך משתמש במחשב מרכזי IBM MF מדגם z10 2098-G02 בעל 2 מעבדים ובעוצמה כוללת של כ- 130mips. למחשב זה מקושרות מדפסות מרכזיות מדגמים ישנים, הנמצאות בבעלות המשרד. מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע המפעיל את המחשב והמדפסות עבור יחידות משרד החינוך בוחן החלפה של המדפסות המרכזיות שבבעלותו, בשירותי הדפסה במדפסת מדגם חדש, אשר תענה על צרכי המשרד המפורטים להלן, ואשר תאפשר לספק הדפסות ברמה ואיכות משופרים. מובהר שהמשרד מעוניין לקבל שירות הדפסה ולא בקניית מדפסת.

יעדי השירות המבוקש: אספקת כלל ההדפסות הקיימות במשרד בסביבת ה- MF ברמה ואיכות משופרים באמצעות שירותי ההדפסה. מטרות השירות: פעילות תקינה של המדפסת, הסבת הדו”חות הקיימים ותחזוקה שוטפת למשך תקופת ההתקשרות. אתגרים שהמערכת אמורה לפתור: המדפסות ישנות ולחלקן אין חלקי חילוף; ההדפסות הן באיכות ירודה. השירות מתוכנן לשרת את המשרד לתקופה של 5 שנים לפחות.

הספק יוביל את המדפסת החדשה על חשבונו למתקני המשרד, ידאג להתקנתה וחיבורה למחשב המרכזי הקיים, על כל ההתאמות הנדרשות מכך. הספק יבצע את ההסבה הנדרשת לדו”חות הקיימים ולתחזוקה השוטפת במשך כל תקופת ההתקשרות. הספק יהיה אחראי לפעילותה התקינה של המדפסת במשך כל תקופת ההתקשרות.

דרישות מהשירות: השירות יקבל הדפסות ממחשב המרכזי, בעל מערכת הפעלה מסוג z/OS. השירות יתמוך בכלל ההדפסות שבשימוש כיום, ללא שינויים ביישומים. יצוין, כי חלק גדול מההדפסות הן הדפסות פשוטות ללא צורך במשאבי הדפסה מיוחדים, דוגמת נייר Preprinted או משאבי AFP. השירות יתמוך במשאבי ההדפסה הקיימים כיום, מסוג AFP, על מנת למנוע שינויי פרוצדורות ותהליכים. השירות יספק יכולות שליטה ובקרה מהרשת על תהליך ההדפסה. השירות יספק ממשק משתמש למפעיל המחשב, כך שתהיה לו אפשרות לבחון את מצב המדפסת, ולקבל התראה על תקלות. השירות ייתן למפעיל המחשב יכולת התאוששות אוטומטית מתקלות באמצע ההדפסה, ללא איבוד מידע. השירות יאפשר (באמצעות רכיב תוכנה במדפסת שיחליף את רכיב התוכנה במחשב NPF) העברה של הדפסות מהמחשב המרכזי אל מדפסות רשת נוספות במשרד החינוך. השירות יכלול הדפסה של כ- 1,500,000 דפים בשנה – עד שליש מהם בצבע. כיום מודפסות כ- 360,000 תעודות בגרות (מקור ועוד 2 העתקים), כ- 300,000 אישורים של אגף הבחינות (מקור ועוד עותק נוסף) וכ- 750,000 דפים רגילים. השירות יספק קצב הדפסה מינימאלי של 65 עמודי צבע בגודל A4 בדקה. השירות יאפשר הדפסה של דפים עד גודל A3 (כולל), בעוביים ומשקלים שונים. השירות ייתן יכולת הדפסת דופלקס (הדפסה דו-צדדית).