מכרזי “דרושים” מבקר המדינה: מנהל אגף טכנולוגיות דיגיטליות וסייבר ואחראי יישום הגנת הסייבר

פורסמו שני מכרזי “דרושים” במשרד מבקר המדינה: מנהל/ת אגף טכנולוגיות דיגיטליות וסייבר ואחראי/ת יישום הגנת הסייבר. המועד האחרון להגשת מועמדויות הוא 15 בנובמבר 2022.

באשר לתפקיד הראשון [מכרז פומבי 17/2022] נאמר בתיאור התפקיד באתר המבקר כי נדרש:

+ לנהל ולשאת באחריות על מכלול שירותי הטכנולוגיות, המידע והמחשוב של המשרד וניהול כלל המשאבים בהתאם להנחיות המנכ”ל ובהתאם למסגרת הכוללת של תוכנית העבודה השנתית והרב-שנתית, התקציב והנהלים הקיימים במשרד.

+ להיות הסמכות המקצועית במשרד בנושאי טכנולוגיות, מידע ומחשוב, ובכלל זה מתן ייעוץ להנהלת המשרד ולהנהלת יחידותיו בתחומים אלו ובהתאמת פתרונות טכנולוגיים לצרכים עסקיים.

+ לשאת באחריותו ולהוביל תהליכי רכש ופיתוח של יישומים, חומרה ותוכנה, התואמים את הצרכים החזויים של המשרד ויחידותיו תוך בחינת כדאיותם ולבצע חקר ישימות לגבי החלופות, בהתאם למסגרת התקציבית ולהנחיות הקיימות בנושא זה.

+ לשאת באחריות הכוללת לתפעול תחום אבטחת המידע והסייבר ולתחזוקתו וליישום בפועל של מדיניות הביטחון, לרבות הגנה מפני התקפות סייבר ודליפת מידע ואבטחת תשתיות מידע קריטיות.

+ לשאת באחריות על פריסת מערכות התשתית הנדרשות להפעלת מערכות המחשוב ומערכות התקשוב ותחזוקתן כגון: ענן, תשתיות מחשוב, שרתים, מערכות תקשורת, מערכות הגנת סייבר, מחשבים, מדפסות, סורקים, יחידות ומכשירי קצה, לרבות ליווי של המשתמשים ותמיכה בהם.

+ לשאת באחריות על הטיפול בקריאות השירות בנושאי המחשוב מעובדי משרד, התמיכה וההדרכה בנושאי תפעול עמדות העבודה, התוכנות המשרדיות ומערכות המידע היישומיות. ניהול מלאי ומצאי המחשוב המשרדי – תחנות עבודה, רישיונות תוכנה וציוד היקפי תוך תכנון וביצוע הצטיידות שוטפת.

+ לשאת באחריות על ההפעלה, הבקרה והאיכות של השירות שנותנים ספקי מיקור החוץ הפועלים בתחומי האחריות הכלולים בתפקיד. לנהל את ממשקי העבודה והאינטגרציה בין יחידות המשרד לבין הספקים הקשורים לפרויקטים השונים בתחומי המחשוב.

+ להטמיע את השימוש במידע, במערכות המידע, בטכנולוגיות ובכלים דיגיטליים המאפשרים שימוש בשיטות עבודה מתקדמות, יעילות ופרודוקטיביות לעובדי המשרד ויחידותיו.

+ לתכנן, לגבש וליישם את תוכנית העבודה השנתית והרב- שנתית, תוך ראייה רחבה ובחינה מתמדת של צורכי המידע הניהולי והאופרטיבי של המשרד, של צורכי התחזוקה השוטפת ושל ההתחדשות הטכנולוגית.

+ לגבש את נוהלי העבודה ולהסדיר את תהליכי העבודה בנושאים המקצועיים שבתחומי אחריות הכלולים בתפקיד.

* בין התנאים המוקדמים: כהונה בתפקיד מנמ”ר במשרד ממשלתי או יחידת סמך עם ניסיון של ארבע שנים לפחות בתפקיד מנהל אגף בכיר (טכנולוגיות דיגיטליות ומידע) במתח דרגות 44-42 או כהונה בתפקיד מנמ”ר בגוף ציבורי אחר עם ניסיון מוכח של ארבע שנים לפחות בניהול פרויקטים בתחום מערכות המידע בהיקף שנתי של לפחות 15 מיליון ש”ח.

באשר לתפקיד השני [מכרז פומבי 18/2022] נאמר בתיאור התפקיד באתר המבקר כי נדרש:

+ יישום הגנת הסייבר (hands on) במערכות המידע בארגון. במסגרת התפקיד אחראי/ת על:

# התקנה, תפעול ותחזוקה של מוצרי הגנת הסייבר, כגון אנטי-וירוס, Firewall, מניעת דלף מידע, ניטור תעבורה, בקרת גישה, הגנת התקנים ניידים, הלבנה והשחרה.

# יישום תהליכי אבטחה שגרתיים, כגון: ניהול חשבונות והרשאות משתמשים, ניהול סיסמאות, ניהול גישת משתמשים למחשבים ולמידע, ניהול ציוד קצה והתקנים ניידים בהיבטי אבטחה.

# פיקוח ובקרה על ביצוע יישום הגנת הסייבר באגפי טכנולוגיות דיגיטליות ומידע. אחריות כוללת לזיהוי ולביצוע טיפול ראשוני/בסיסי באירועי אבטחה בהסתמך על הכרת סוגי איומים ותקיפות ואופן הטיפול בתקיפות שהתגלו.

* הניסיון הנדרש: ניסיון מקצועי (לרבות שירות צבאי) בסביבה הטכנולוגית (לרבות ניהול ותחזוקת רשתות, תקשורת מחשבים ומערכות הפעלה), ובכלל זה, ניסיון מקצועי בהתקנה ותחזוקת מוצרי הגנה (לרבות אופן היישום, שגרות תפעול, קונפיגורציה, עדכוני תוכנה וחומרה, דרכי התחזוקה הניהול וטיפול ראשוני באירועי אבטחה).