מכרזים חדשים של מינהל הרכב הממשלתי: RFI בנושא הפחתת טביעת הרגל הסביבתית של צי הרכב הקיים ו- RFI בנושא חלופות לטעינת רכב חשמלי באמצעות כבל בחניוני מעסיקים

פורסמו שני מכרזים חדשים של מינהל הרכב הממשלתי (במשרד האוצר): RFI בנושא הפחתת טביעת הרגל הסביבתית של צי הרכב הקיים ו- RFI בנושא  חלופות לטעינת רכב חשמלי באמצעות כבל בחניוני מעסיקים.

בהתייחס לבקשת המידע הראשונה נאמר כי “צי הרכב הממשלתי מורכב ממגוון גדול של רכבים, על אף המעבר לרכבים היברידיים וחשמליים חלק מכלי הרכב הקיימים לא יוחלפו ולפיכך יידרשו לעבור שדרוג לצורך שיפור ביצועיהם הסביבתיים. בנוסף ההשפעה הסביבתית של ציי רכב היא רב-גונית ונדרש פתרון הוליסטי אשר יוביל להפחתת טביעת הרגל הסביבתית.

“מינהל הרכב הממשלתי מעוניין לבחון פתרונות וטכנולוגיות מהארץ או מחו”ל, או המתוכננים להגיע או להיות מפותחים בישראל, אשר יכולים לקדם את המטרה של הפחתת ההשפעה הסביבתית של צי הרכב הממשלתי הקיים.

“בפרסום זה מעוניין הפונה לקבל מידע על פתרונות כנ”ל, לרבות צריכת דלק, פליטת גזי חממה, פליטות חלקיקים/גזים אחרים, זיהום רעש, שיפור נוהלי תחזוקה ותיקון וכו’. הפונה מעוניין גם לקבל התייחסות לפתרונות סוף החיים.

“הפתרונות יכולים להיות בצורה של טכנולוגיה, תכניות חינוכיות המטפחות שינוי התנהגותי, אמצעים ארגוניים או כל גישה יעילה אחרת”.

באשר ל- RFI בנושא  חלופות לטעינת רכב חשמלי באמצעות כבל בחניוני מעסיקים, נאמר כי “כחלק מהפונקציונליות שלהן, סוללות רכב חשמלי צריכות להיטען בתדירות גבוהה. הטעינה כיום נעשית בעיקר באמצעות כבל המחבר בין הרכב החשמלי לעמדת הטעינה, פתרון המצריך מעורבות אקטיבית של הנהג, ואפשרי רק כאשר הרכב החשמלי דומם וממוקם בחנייה ידועה מראש הצמודה לעמדת טעינה.

“עם הגידול באימוץ כלי רכב חשמליים עולה הצורך להקצות מקומות חניה לרכבים חשמליים ולבנות את התשתית ההכרחית להקמת עמדות טעינה במקומות החניה. בנוסף, מצבים בהם רכב לא חשמלי תופס מקום ליד עמדת טעינה, או בהם רכב חשמלי תופס מקום חניה גם כאשר הוא טעון במלואו, ובכך מונע מכלי רכב אחרים לגשת לתחנת הטעינה הופכים תדירים יותר.

“מינהל הרכב הממשלתי מעוניין לבחון פתרונות וטכנולוגיות בארץ או בחו”ל או המתוכננים להגיע או להיות מפותחים בישראל, אשר יכולים להוות חלופה לטעינה באמצעות חיבור כבל בין הרכב החשמלי לעמדת הטעינה, ואשר ניתנים ליישום בזמן שהרכב דומם או בתנועה.

“הפתרונות יכולים להיות בצורה של שילוב מערכות ייצור אנרגיה מובנית ברכבים חשמליים (למשל, פאנלים סולאריים), רובוטים אוטונומיים/סוללות ניידות שיכולות לספק את החשמל למקום בו הרכב חונה, טעינה סטטית או דינמית באמצעות פסי השראה אלקטרומגנטים וכו’.

* מועד הגשה אחרון הוא 15 באוקטובר 2023.