מכרזים ופטורים חדשים במשטרת ישראל

משטרת ישראל פירסמה בימים האחרונים מספר מכרזים ופטורים, מקצתם קשורים לנושאי הסיקור של אתר זה.

■ “משטרת ישראל פרוסה בגזרות שונות ובתוך כך באזורים מבודדים או אזורים הסמוכים לקווי עימות. לשם שמירה על ביטחון השוטרים והכוחות הפרוסים, עלה צורך במתן התרעה בעת ירי טילים באזורים בהם לא נשמעת אזעקת “צבע אדום”, או אזעקה כללית מפני ירי טילים.

“מערכת נופר הינה מערכת המאפשרת קבלת התרעה בעת ירי טילים בהתאם למיקום בה מותקנת המערכת ואף מאפשרת התרעה למערכת כריזה מקומית. המערכת נותנת מענה למיקומים מבודדים בהם התרעת פיקוד העורף על בסיס הצופרים הקיימים במתקנים האזרחיים אינה נשמעת, כגון תחנות משטרה מבודדות במרחב הנגב וכו’. מעבר לכך, המערכת נותנת מענה למתקנים סגורים ורגישים בהם ההתרעה אינה נשמעת בשל אטימות המבנה בו שוהים השוטרים.

“מערכת זאת, הינה מערכת ייחודית המבוססת על שידורי רדיו ישירים ע”ב תשתית של חברת ביפר ובכך גם חוסנה ואמינותה – כלומר אינה נשענת על רשת סלולר או האינטרנט. יתרה מכך, מערכת זו אינה חשופה לפגיעה בתשתית קווית וכך אין תלות או כשל כתוצאה מעומסים או פגיעה בתשתית פיסית.

“מערכת זו אושרה כמערכת “בלעדית וייחודית” על ידי רע”ן התראה בפיקוד העורף (פקע”ר) המהווה את הסמכות הבלעדית בתחום ההתרעה במדינת ישראל.

“נכון להיום קיימות 2 מערכות נופר במשטרת ישראל”. כך כתב קמב”ץ אטו”ב [אגף הטכנולוגיה והתקשוב/חטיבת התקשוב] בבקשה להתקשרות בפטור ממכרז עם חברת ביפר תקשורת.

■ מכרז חדש של משטרת ישראל: מכרז לשירותי פיתוח מאובטח [ליווי לפיתוח מאובטח של יישומים שונים ע”י הדרכות, כתיבת נהלים וביצוע בדיקות חדירה לתשתיות המידע הטכנולוגיות של משטרת ישראל למדידת חוסנן כנגד התקפות סייבר; שירותי כוח אדם במיומנויות שונות בתחום הפיתוח המאובטח – ביצוע קורסי הדרכה, ליווי ארכיטקטורה, פיתוח מאובטח, כתיבת נהלים ובדיקת חוסן חדירה לאפליקציות, לתשתית ולמערכות השונות].

■ מכרז חדש של משטרת ישראל: רכש ציוד תקשורת “ניתוב” מתוצרת חברת סיסקו [רכישת ציוד תקשורת כולל רישוי ותוכנה מתוצרת חברת סיסקו עבור מחלקת טכנולוגיות במשטרת ישראל].