מכירת חברת Dell: העיתון Financial Times מספק פרטים חדשים על המגעים שמאחורי העסקה; המו”מ הופסק בשלב מתקדם כדי לצפות במשחק הסופר בול

העיתון הבריטי העיתון Financial Times פירסם בימים האחרונים מספר ידיעות על עסקת רכישתה של חברת Dell בידי מייסדה והמנכ”ל שלה מייקל דל וקרן הפרייבט אקוויטי Silver Lake Management (עם הלוואה של 2 מיליארד דולר שהעניקה חברת מיקרוסופט).

להלן מקצת מהפרטים הרבים שמספק העיתון:

חברת דל הוקמה ע”י מייקל דל לפני קרוב לשלושים שנה בחדרו במעונות הסטודנטים שם התגורר.

משחק הסופר בול התרחש בעיצומם של הדיונים להשגת הסכם הרכישה. הצוותי משני הצדדים הפסיקו את הדיונים והתפזרו כדי לצפות במשחק. אחד ממובילי הדיונים אף נסע מרחק של 250 מיילים כדי להיות עם משפחתו במהלך המשחק וחזר לאחר מכן. רק בסיומו של הסופר בול שבו כל הצוותים לשולחן המו”מ.

המו”מ בין הצדדים לרכישת העסקה נמשך שישה חודשים. כאשר מייקל דל הציע להפוך את החברה לפרטית היא הקימה ועדה מיוחדת בראשות אלכס מנדי, איש עסקים אוסטרי-אמריקני המכהן כדירקטור בחברת דל מאז 1997, כדי לבדוק את כל האפשרויות.

כדי לשמור על חשאיות במהלך המו”מ הממושך השתמשו הצדדים בשמות קוד. מייל דל כונה מר דנאלי [Mr Denali] חברת דל כונתה Osprey ואילו חברת סילבר לייק כונתה Salamander.

אחד הדברים שכמעט הכשיל השגת העסקה היה הויכוח האם חברת דל תמשיך לשלם דיווידנד רבעוני במהלך החודשים הקרובים עד להשלמת העסקה באופן סופי.

דמי הפרת ההסכם [break fees/ termination fees] – במידה וחברת דל תשיג הצעה טובה יותר מרוכש פוטנציאלי אחר לפני סגירת העסקה אזי היא תצטרך לשלם סכום של 180 מיליון דולר למייקל דל ולסילבר לייק. נסיבות אחרות עלולות לגרום לחברת דל לשלם להם סכום של עד 450 מיליון דולר.

אם מייקל דל וסילבר לייק לא יוכלו לסיים את העסקה הם יצטרכו לשלם לחברת דל סכום של 750 מיליון דולר.

אם העסקה לא תושלם עד 5 בנובמבר 2013 אזי כל אחד מהצדדים יכול לפרוש ממנה.

חברת דל מתכוונת “להשיב הביתה” לארצות הברית סכום של 4.7 מיליארד דולר שהיא מחזיקה במדינות אחרות וזאת במטרה לסייע במימון העסקה ובבנייה-מחדש של החברה ובפעילותה החדשה. זאת בניגוד לחברות טכנולוגיה אמריקניות גדולות המחזיקות את מרבית יתרון המזומן שלהן בחו”ל כדי להימנע מתשלומי מס גדולים.