מכירות ה- iPad ברבע הרביעי עלו על מכירות המחשבים של HP, של Lenovo ושל Dell; ב- 2011 כולה – מגמה הפוכה

המגזין Computerworld מפרסם ידיעה לפיה חברת Apple מכרה ברבע הרביעי של 2011 יותר מחשבי לוח (טבלטים) של iPad מאשר כל יצרנית מחשבים מכרה מחשבים אישיים. Tim Cook מנכ”ל אפל חזר בשיחת ועידה עם אנליסטים על התחזית לפיה שוק הטבלטים יהיה יום אחד גדול יותר מאשר שוק המחשבים האישיים המסורתי (שולחניים וניידים למיניהם – יחדיו).

חברת אפל דיווחה כי ברבע הרביעי של 2011 מכרה 15.4 מיליון יחידות של אייפד ברחבי העולם, יותר מכפליים מהמספר ברבע הרביעי של 2010 וגידול של 39% לעומת 11.1 מיליון יחידות שנמכרו ברבע השלישי של 2011.

חברת המחקר IDC העריכה כי חברת היולט-פקרד מכרה 15.1 מיליון מחשבים ברבע האחרון של 2011, חברת Lenovo שדורגה במקום השני מכרה 13 מיליון יחידות וחברת Dell שמוקמה שלישית מכרה 11.9 מיליון יחידות. עם זאת המכירות של כל אחת משלוש החברות הללו בשנת 2011 כולה עלו על המכירות של אייפד אשתקד.

David Daoud אנליסט מחשבים של חברת המחקר IDC אמר כי ההשוואה בין מחשבי לוח למחשבים אישיים אינה הוגנת משום שכל אחד מהמכשירים משמש למטרות שונות. אומנם קיימת מידה מסויימת של קניבליזציה מצד הטבלטים כלפי המחשבים האישיים אולם מדובר בשוק חדש עם מוצרים חדשים ולא במותו של המחשב האישי, כדבריו.