מ”י: שלושה חשודים נעצרו בחשד לעבירות “פישינג והנדסה חברתית”

15:17 17.02.2023

קטגוריות: כללי

תגים:

משטרת ישראל הודיעה ב- 12.2.203 כי שלושה חשודים נעצרו בחשד לעבירות “פישינג והנדסה חברתית”. לדברי המשטרה, יחידת הסייבר במחוז מרכז ניהלה חקירה בחשד לביצוע עבירות מרמה והתחזות למוסדות פיננסיים בשיטת “הנדסה חברתית” בהיקף של מעל מיליון שקלים.

עוד נאמר בהודעת המשטרה כי “מחלק הפשיעה המקוונת במחוז המרכז, יחד עם תחנות יבנה ורחובות ובשיתוף מערך ביטחון הבנקים, ניהלו במהלך החודשיים האחרונים חקירה בחשד לביצוע עבירות מרמה והתחזות למוסדות פיננסיים בשיטת ‘הנדסה חברתית’ בהיקף של מעל מיליון שקלים.

“חקירת הפרשה החלה עם קבלת תלונות בעלות מאפיינים דומים, ממאות קורבנות בכל רחבי הארץ וכן ממערך הביטחון בבנקים, במהלכן על פי החשד, לקוחות בנקים נפלו קורבן לעבירות מרמה באופן שיטתי ומאורגן. עם התפתחות החקירה, חשפו החוקרים את שיטת פעילותם הפלילית של החשודים:

“בשלב הראשון, החשודים שגרו מסרונים בשיטת ‘דיוג’ (פישינג), הנחזים להודעות לגיטימיות של הבנק, בהן נדרשו הקורבנות להזין את פרטי המשתמש לחשבונות המקוונים שלהם.

“בשלב השני, לקוחות שנפלו בתרמית והזינו את פרטי הכניסה לחשבונות המקוונים של הבנק, קיבלו הודעה נוספת על פעילות חריגה בחשבונותיהם וכי נציג של הבנק יצור עימם קשר.

“בשלב השלישי, החשודים התקשרו ללקוחות והתחזו בשיחה לאנשי הביטחון של הבנק. במהלך השיחה הוציאו מהלקוחות בתחבולה קודי משיכה או קוד להחלפת מנוי טלפון בחשבונות ולאחר מכן, משכו כספים מכספומטים והעבירו כספים בין חשבונות.

“שלושה חשודים בשנות העשרים לחייהם, תושבי אזור השפלה, נעצרו בחשד לביצוע העבירות. במהלך חיפוש בבתיהם, נתפסו אמצעים רבים הקושרים אותם על פי החשד לביצוע העבירות, לרבות עשרות טלפונים, כרטיסי SIM, ציוד מחשב, התקני אחסון ועוד”.