מ”י הודיעה על כוונה להתקשרות לרכש ערכת אפיון דנ”א מיטוכונדריאלי

09:21 27.08.2023

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים:

משטרת ישראל (מ”י) הודיעה על כוונה להתקשרות עם חברת רניום ציוד למעבדות מחקר בע”מ [לשלוש שנים בהיקף 2 מלש”ח] לרכש ערכת אפיון דנ”א מיטוכונדריאלי.

במסמך של המטה הארצי (מטא”ר)/האגף לחקירות ומודיעין/החטיבה לזיהוי פלילי/מעבדת מאגר ה- DNA נאמר כי “דנ”א מיטוכונדריאלי הוא דנ”א קדום ושמור העובר בתורשה אימהית (האם מעבירה לכל צאצאיה, ולכן הוא מאפיין שושלת אמהית). במקרים מסויימים, טכנולוגיה זו עשויה להוות גורם משמעותי בפענוח. שיטת זיהוי זו היא הכרחית בתיקים בהם המידע הגנטי הקיים אינו מספיק כדי לקדם את החקירה.

“על-מנת שהמעבדה תוכל להפיק את המירב מהטכנולוגיה יש צורך בהגדלת המאגר כדי שייצג נאמנה את האוכלוסיות בארץ נדרש אפיון של לפחות עוד 1,000 דגימות מתוך המאגר.

“המאגר מבצע חיפושים משפחתיים בתיקי פשע חמורים. שימוש בטכנולוגיה זו מאפשר מציאת קשר משפחתי בשושלת האמהית. בעבודה על תיק ספציפי, נדרש אפיון של עד עשרות דגימות כדי להצליח ולהתמקד במשפחה ספציפית.

“עם סיום הקמת המאגר הבסיסי, יתווספו בכל שנה דגימות לפי הצרכים המבצעיים שיידרשו”.

תיאור הצורך המבצעי: “האפיון המיטוכונדריאלי במאגר נעשה על ידי מערכת ריצוף בשיטת סאנגר של תשעה אזורי דנ”א בעלי שונות גבוהה באוכלוסייה, הרלבנטים לזיהוי מיטוכונדריאלי. מדובר בפרוטוקול אוניברסלי שמשמש לאפיון מיטוכונדריאלי במעבדות שונות בעולם כולל במעבדת המכון לרפואה משפטית. יודגש כי לא ניתן לעשות שימוש בערכה המציעה קיטים לריצוף כולל של המיטוכונדריה ולא של מספר מקטעים בלבד כפי שנדרש לנו, אנו משכפלים רק אזורים ספציפיים שנבדלים בין אדם לאדם.

“התהליך כולל ארבעה שלבים, כל שלב מסתמך על הצלחתו של השלב הקודם ונעשה באמצעות ערכה הכוללת ארבעה מרכיבים כדלקמן: תערובת מרכיבים לתהליך PCR ראשון. ניקוי אנזימטי של תוצרי PCR ראשון. ראגנטים לריצוף בשיטת SANGER. מערכת לניקוי תוצרי ריצוף באמצעות בידים.

תנאי סף לרכש ערכות איפיון דנ”א מיטוכונדריאלי: “בשל העובדה כי תוצאות האפיון משמשות את משטרת ישראל כראיות פורנזיות, נדרש היצרן להציג תיקוף מסודר בתנאים אוניברסליים פורנזיים המקובלים בארץ ובעולם על מנת שתוצאות הבדיקות שנקבל יהיו אמינות ולא יוטלו בספק בבית-המשפט.

“ניתן לאפיין את הדנ”א בשיטת סאנגר של תשעה אזורי דנ”א בעלי שונות גבוהה באוכלוסייה, הרלבנטים לזיהוי מיטוכונדריאלי.

“נוסף לרכש הערכות בשיטת ה”סאנגר”, יש צורך בחומרים המשמשים תהליכים נוספים במעבדה, מטריקס להרצה, פופ בגדלים המתאימים וקפילרה. כל החומרים מפורטים בהצעת המחיר.

“הסכום המבוקש לשנתיים הינו 2,000,000 ₪ לרכש של כ- 1,400 בדיקות”.