מ”י דחתה אשתקד בקשת חופש מידע למסירת כמות הבקשות שהיא העבירה לחברות התקשורת ע”מ לקבל נתוני תקשורת מהם ללא צו בימ”ש

13:43 23.01.2022

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים:

ב- 20 בינואר 2022 פורסמה באתר חופש המידע הממשלתי תשובה של משטרת ישראל לבקשה לגבי הקשר שבין המשטרה לחברות התקשורת. התשובה נכללת ב”מאגר המכיל תשובות שניתנו לבקשות לקבלת מידע מרשויות שונות לפי חוק חופש המידע”.

את בקשת המידע לקבלת מידע אודות כמות הבקשות שהתקבלו לפי סעיף 4 לחוק סמכויות סדר הדין הפלילי (נתוני תקשורת) הגיש עו”ש אלעד מן, יו”ר עמותת ‘הצלחה’ – לקידום חברה הוגנת. הוא ביקש את פירוט כל כמות הבקשות לשנים 2016-2021, “לרבות כמות הבקשות שהעבירה המשטרה לחברות התקשורת על-מנת לקבל מהם נתוני תקשורת מהם ללא צו בהסתמך על סעיף זה – גם בפילוח לפי החברה, מהות הפנייה, העבירה/החשד שבגינם התבקש הצו”.

את התשובה שיגר מדור תלונות ציבור ארצי וחופש מידע בלשכת היועצת המשפטית, ב- 29.8.2021. “לאחר שבחנו את הבקשה ושקלנו את השיקולים הרלבנטיים, החלטנו להיענות לבקשתך באופן חלקי”.

לאחר פירוט כמות הבקשות, מכתב התשובה ממשיך ואומר כי “[…] באשר לבקשתך לקבלת כמות הבקשות שהעבירה המשטרה לחברות התקשורת על-מנת לקבל נתוני תקשורת מהם ללא צו בפילוח לפי החברה, מהות הפנייה, העבירה/החשד שבגינם התבקש הצו, החלטנו לדחות חלק זה של בקשתך מאחר ומסירת המידע לפי שם החברה עלול לשבש את התפקוד התקין של המשטרה ויכולתה לבצע את תפקידה […] ובשל חשש לחשיפת שיטות עבודה ופגיעה בפעולות האכיפה”.