מיקרוסופט: יותר מ- 3.3 מיליון אמריקנים ייפלו ב- 2015 קורבן לתרמיות של שיחות טלפוניות לתמיכה במחשבים אישיים נגד וירוסים, המתחזות להיות לגיטימיות; הקורבנות ישלמו מאות דולרים ‘לתיקון המחשב’ ובסה”כ יותר מ- 1.5 מיליארד דולר ב- 2015

20:44 05.10.2015

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: ,

David Finn המשמש כ- Associate General Counsel & Executive Director במרכז פשיעת הסייבר במיקרוסופט [Microsoft Cybercrime Center] כתב בבלוג ב- 30 בספטמבר 2015 כי יותר מ- 3.3 מיליון אמריקנים ייפלו ב- 2015 קורבן לתרמיות של שיחות טלפוניות לתמיכה במחשבים אישיים נגד וירוסים, המתחזות להיות לגיטימיות (מצד אנשים הטוענים שהם עובדים עם גוגל, מיקרוסופט או פייסבוק וכד’).

במקרים רבים, מבצעי התרמיות משכנעים אנשים לאפשר להם גישה מרחוק למחשביהם האישיים (דרך הרשת) וזאת כדי לסייע, כביכול, בפיתרונן של תקלות ובעיות שכלל אינן קיימות.

עפ”י ההערכות, כ”א מהקורבנות ישלם עד כמה מאות דולרים ‘לתיקון המחשב’ ובסה”כ יותר מ- 1.5 מיליארד דולר ב- 2015.

עו”ד Courtney Gregoire  מיחידת הפשיעה הדיגיטלית במיקרוסופט כתבה בבלוג כי “אנו רואים גידול עצום במקרי התרמיות הללו”. מאז חודש מאי 2014 התמודדה מיקרוסופט עם יותר מ- 175,000 תלונות על מקרים כאלו. לדבריה, רבים ממבצעי התרמיות השתמשו בטקטיקות אגרסיביות לשכנע אנשים לשלם להם. רבים מהקורבנות הם אנשים בגילים מתקדמים.