מיקרוסופט: “חברות החלו לייצר ולמכור Surveillance as a Service לממשלות אוטוריטריות או הפועלות בצורה שאינה תואמת לכללי החוק ולנורמות זכויות אדם”

13:26 02.08.2022

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: , ,

וועדת המודיעין בקונגרס האמריקני [House Intelligence Committee] קיימה ביום רביעי (27.7.2022) דיון בנושא ‘הלחימה באיומים על הביטחון הלאומי של ארה”ב כתוצאה מנפיצות רוגלה מסחרית זרה’. חלק גדול מהדיון נסב סביב מערכת פגסוס של חברת הסייבר ההתקפי הישראלי NSO Group.

חברי הוועדה [בראשה עומד Representative Adam Schiff, D-CA] שמעו את עדויותיהם של John Scott-Railton חוקר בכיר ב- Citizen Lab/Munk School/University of Toronto, ראש קבוצת ניתוח האיומים בחברת גוגל Shane Huntley, וכן Carine Kanimba (בתו של מי ששימש השראה לסרט מלון רואנדה), אזרחית אמריקנית שנולדה ברואנדה, ובעצמה נפלה קורבן למעקב של פגסוס.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

חברת Microsoft הגישה תצהיר בכתב לרגל השימוע בוועדת המודיעין של הקונגרס [House Permanent Select Committee on Intelligence]. התצהיר, החתום ע”י Cristin Flynn Goodwin [הממלאת את תפקיד General Manager & Associate General Counsel], מתאר את תעשיית הרוגלה המסחרי שברובה אינה מפוקחת וששחקנים פרטיים חופשיים במסגרתה להתקשר עם משטרים מדכאים ברחבי העולם.

“לפני כעשור התחלנו לראות חברות במגזר הפרטי נעות לעבר מרחב המעקבים המתוחכם הזה כאשר אומות אוטוקרטיות וממשלות קטנות יותר חיפשו אחר היכולות הללו”.

“בחלק מהמקרים, חברות יצרו יכולות לממשלות להשתמש בכלים כאלה בהתאמה להוראות החוק ולערכים דמוקרטיים. ואולם, במקרים אחרים, חברות החלו לייצר ולמכור ‘מעקב כ- שירות’ [Surveillance as a Service] לממשלות אוטוריטריות או לממשלות הפועלות בצורה שאינה תואמת לכללי החוק ולנורמות של זכויות אדם”, אומרת מיקרוסופט.

“כדי להילחם באיום על חופש הביטוי ועל זכויות אדם, מיקרוסופט דוגלת בכך שארצות הברית תסייע לקדם את הדיון לגבי רוגלה כ’נשק סייברי’ [Cyberweapon] מה שעשוי להביא להכפפתו לנורמות ולאסדרות עולמיות בדיוק כפי שזה קורה לגבי סוגים של כלי נשק אחרים”.

בסיכום המסמך של מיקרוסופט נאמר בין היתר כי “הגידול המעריכי [exponential] של השוק  והכלים עצמם מעיד שללא אסדרה יצירתית ושלילת תמריצים עולמית, אנו צפויים להמשיך ולראות ממשלות, חברות, קבוצות פשיעה ויחידים משתמשים בתוכנות מעקבים כדי להשיג מידע ללא הסכמת הקורבן”.