מינכן תוציא מיליוני אירו על המעבר חזרה מלינוקס למיקרוסופט לאחר שבעבר עשתה את הדרך ההפוכה

18:36 04.11.2014

קטגוריות: תוכנה

תגים: , ,

בתשובה לשאילתה של מפלגת הירוקים בעיריית מינכן פירסם ראש העיר Dieter Reiter  נתונים לגבי המעבר של מערכות המחשוב של העירייה חזרה מלינוקס למיקרוסופט לאחר שבעבר עשתה העירייה את הדרך ההפוכה.

מסתבר כי מינכן תוציא מיליוני אירו – רק על החומרה – בשל המעבר חזרה מלינוקס למיקרוסופט לאחר שבעבר עשתה את הדרך ההפוכה.

ב- 23 באוגוסט 2014 פירסמתי את הידיעה הבאה כאן באתר: ” לאחר עשר שנים של שימוש בלינוקס וב- – OpenOffice  הרשויות במינכן בגרמניה שוקלות להחליף שוב ל”חלונות” ול”אופיס”. בשנת 2003 החליטו הרשויות בעיר מינכן בירת בוואריה שבגרמניה לאמץ את Linux ואת OpenOffice  (שאחר כך שונה ל- LibreOffice ) ופתרונות מקור פתוח נוספים ובהם גרסה מותאמת של Ubuntu (שזכתה לכינוי  LiMux). הרשויות אף היקצו לצורך כך סכום של 30 מיליון אירו לשם המעבר אשר הושלם בסופו של דבר בשנת 2013. אלא שעכשיו — לאחר עשר שנים של שימוש בלינוקס וב – OpenOffice  — ממשלת הקואליציה החדשה שהוקמה במינכן שוקלת להחליף שוב ל”חלונות” ול”אופיס”. לשם כך אף הוזמן סקר שיבדוק האם הדבר נחוץ. ההחלטה המקורית לנטוש את מוצרי מיקרוסופט לא הייתה מבוססת על שיקולי הוצאות אלא נבעה מדו”ח של האיחוד האירופי משנת 2008 שדיבר בין היתר על “הרצון לעצמאות אסטרטגית מספקי תוכנה”. דו”ח שהזמינה העירייה בשנת 2012 קבע כי העירייה חסכה 11.6 מיליון אירו במהלך ההגירה למערכות מקור פתוח לרבות 5 מיליון אירו בעלויות שדרוגי חומרה הנדרשים ל-  Windows 7 , סכום של 4.2 מיליון אירו בדמי רישוי עבור Windows וסכום של 2.6 מיליון אירו בדמי רישוי ל- – Office   עבור 15,000 מחשבים אישיים של משרדי העירייה. מיקרוסופט עירערה על הממצאים הללו וטענה כי הפרוייקט עלה יותר מ- 60 מיליון אירו לעומת עלות של 17 מיליון אירו עבור Windows XP ועבור Office”.

יצויין כי מאז החלה מינכן בהגירה בשנת 2004, מספר רשויות בגרמניה הלכו בעקבותיה.

עתה מבקשת עיריית מינכן לערוך סקר כדי לבחון מהן מערכות ההפעלה וחבילות התוכנה – הן קנייניות והן של מקור פתוח – שיתאימו הכי טוב לצרכיה. הסקר ייקח בחשבון את העבודה שכבר נעשתה בגין המעבר לתוכנה חופשית.

המעבר לחלונות 7 יצריך את העירייה להחליף את כל המחשבים ליותר מ- 14,000 עובדיה בעלות המוערכת ב- 3.15 מיליארד אירו. סכום זה אינו כולל דמי רישוי תוכנה ועלויות תשתית שאותן עדיין לא ניתן לחשב. מעבר לחלונות 8 יהיה אף יקר יותר.

בתשובתו למפלגת הירוקים התייחס ראש העיר לדברים שצוטטו בשמו בעיתון Stadtbild כי הוא חובב מיקרוסופט והדגיש כי לדיעות אישיות אין מקום בעת עריכת בקרת IT רשמית.