מינויים חדשים לתפקידים בכירים במשטרת ישראל לרבות בתחום הטכנולוגי

ביום רביעי האחרון (5.9.2018) נערך טקס לכבוד ראש השנה התשע״ט, במסגרתו הוענקו דרגות לקצינים בכירים במשטרה. הטקס התקיים במטה הארצי בירושלים, במעמד השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, המפקח הכללי של המשטרה רב ניצב רוני אלשיך, סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, קצינים, שוטרים, גמלאים ומשפחות שכולות.

ברשימת מקבלי הדרגות והמינויים שלושה הם בתחומי הטכנולוגיה:

+ תנ”צ שי קופרמן מונה לתפקיד ראש אגף הטכנולוגיה והתקשוב והועלה לדרגת ניצב. ניצב קופרמן משמש כראש מנהל הטכנולוגיות של משטרת ישראל מאז שנת 2011 [בשבוע האחרון של חודש יוני דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה כי “במסגרת סבב המינויים שאישר גלעד ארדן השר לביטחון הפנים: ראש מנ”ט (מינהל טכנולוגיות) תנ”צ שי קופרמן יקודם לדרגת ניצב ויעמוד בראש אגף התקשוב שיוקם בקרוב במשטרת ישראל (מ”י)].

+ נצ”מ יוסי רופא מונה לתפקיד ראש חטיבת התקשוב באגף הטכנולוגיה והתקשוב והועלה לתפקיד תנ”צ. תנ”צ רופא משמש בתפקיד ר’ מחלקת הקשר מאז שנת 2014.

+ נצ”מ לימור נח מונתה לתפקיד ראש חטיבת הפיתוח באגף הטכנולוגיה והתקשוב והועלתה לדרגת תת ניצב. תנ”צ נח משמשת בשנתיים האחרונות בתפקיד ראש מחלקת פיתוח יישומי מחשב (פי”מ) במנ”ט.

פורסמה מדיניות השר לביטחון הפנים לשנת 2019

בתחילת חודש ספטמבר פירסם המשרד לביטחון הפנים (בט”פ) את מדיניות השר לביטחון הפנים לשנת 2019. השר גלעד ארדן כותב בין היתר בפתח המסמך כי “שינויים אלו בהערכת המצב ובמשאבים הביאו אותי להחלטה להפיץ מדיניות מעודכנת לכלל גופי המשרד לביטחון הפנים. המדיניות העדכנית, המפורטת במסמך זה, תשמש בסיס ליישום התכנית המשרדית לשנת 2018 ולתכנון תכנית העבודה לשנת 2019 [ההדגשה – במקור].

בין יעדי המשרד המוגדרים: חיזוק המענה ההגנתי לתשתיות הסייבר של המשרד וגופיו; שיפור השירות והשקיפות לאזרח, בין השאר באמצעות שיפור התשתית הטכנולוגית, הרחבת מגוון השירותים הניתנים לציבור במרחב המקוון והנגשה ופרסום של המידע הציבורי שברשות המשרד; פיתוח ויישום יכולות טכנולוגיות כמכפיל כוח במשרד ובגופיו;  הורדת היקף הפשיעה והבריונות המקוונת, בין היתר באמצעות המערך הלאומי להגנה על ילדים בני נוער ברשת; שיפור ההתמודדות עם איום הרחפנים.

בתחום הפשיעה והביריונות ברשת האינטרנט נאמר במסמך כי “הפשיעה והבריונות במרחב הווירטואלי (“סייבר”) מהווים איום הולך ומתעצם על בטחונו האישי של האזרח. היקפה של פשיעת הסייבר, בין אם מדובר בפשעים ‘חדשים’ שמתאפשרים עקב הטכנולוגיה החדשה, כגון גניבת מידע ממחשב ושתילת ווירוסים, ובין אם מדובר בפשעים ‘ישנים’ שהטכנולוגיה מאפשרת דרכים חדשות לביצוען, כגון פדופיליה והימורים לא חוקיים – הולך וגדל. במקביל, מתרחב היקף הבריונות ברשת, הכוללת פרסום תמונות פוגעניות ושימוש בשפה בוטה.

“על מערכי המשרד ומשטרת ישראל, בדגש למערך הלאומי להגנה על ילדים ונוער ברשת (‘רשת ביטחון’) להגביר פעילותם בתחומים אלו, על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, המשך פיתוח היחידות המשטרתיות העוסקות בנושא, שיתוף פעולה עם משרדי ממשלה וגופים נוספים, קידום שיתוף פעולה בינלאומי והרחבת מגוון והיקף תכניות המניעה האזרחיות בתחום.

“בהקשר זה יש לציין גם את איום מתקפות הסייבר, ההולך ומתגבר, שלמולו החל מאמץ לאומי ממוקד. המשרד וגופיו נדרשים לשפר את מיגון תשתיות התקשוב בפני מתקפות סייבר, תוך שיתוף פעולה, תשתיתי ותהליכי, בין כל הגורמים המשרדיים הנוגעים בדבר [ההדגשה – במקור].