מינהל הרכש הממשלתי פירסם פנייה לקבלת מידע (RFI) בנושא מערכות ושירותי Cloud Productivity and Collaboration בהקשר של פרוייקט מחשוב הענן הממשלתי נימבוס

משרד האוצר/מינהל הרכש הממשלתי פירסם פנייה לקבלת מידע (RFI) בנושא מערכות ושירותי Cloud Productivity and Collaboration בהקשר של פרוייקט מחשוב הענן הממשלתי נימבוס.

בפנייה נאמר בין השאר כי “נימבוס הוא פרוייקט דגל רב-שנתי ורחב היקף שנועד לתת מענה מקיף מתוך הסתכלות כוללת על הרכש והשימוש של ממשלת ישראל בשירותי ענן. הפרויקט כולל מס’ רבדים שונים שמטרתם ליצור את הערוצים לרכש שירותי ענן בפועל, גיבוש אסטרטגיה ומדיניות ממשלתית בנושא, הגירת משרדי הממשלה לענן ומודרניזציה של פעילויות, ביצוע בקרה ואופטימיזציה פיננסית על הפעילות בענן והקמת השוק הדיגיטלי הממשלתי על גבי פלטפורמות ספקי הענן הזוכים.

“במסגרת הפרוייקט פרסם מינהל הרכש מס’ מכרזים שונים, הראשון שבהם הוא מכרז מרכזי 01-2020  לאספקת שירותי ענן על גבי פלטפורמה ציבורית עבור משרדי הממשלה ויחידות הסמך.

“במכרז זכו הספקים  Amazon Web Services, AWS ו-  Google Cloud Platform, GCP כזוכה ראשון וזוכה שני, בהתאמה, והם מספקים שירותי ענן ציבורי לממשלת ישראל בהתאם למגוון השירותים הרחב המוצע על ידם.

כחלק מכך, ספקי נימבוס מקימים בימים אלו איזור ישראלי (איזור נפרד לכל ספק) בשטח הטריטוריאלי של מדינת ישראל ואשר עומד בדרישות שנקבעו במכרז הענן ובהתאם למפורט בהצעתם של ספקי נימבוס.

“נוכח התקדמות פרוייקט נימבוס, קיבלה ממשלת ישראל ביום 1.8.2021 את החלטת ממשלה 231 ובה החליטה, בין היתר, לאמץ מדיניות שלפיה תינתן עדיפות לכך שמערכות המחשוב של הממשלה ויחידות הסמך תפותחנה בענן ציבורי או תהגרנה אליו (מדיניות First Cloud) על בסיס הענן הציבורי של הספקים הזוכים בפרוייקט נימבוס, וכן לקדם פתרונות לתשתיות רוחביות שונות בענן הציבורי ובהן תשתית לניהול ושיתוף מסמכים ותשתית לניהול הדואר האלקטרוני הממשלתי.

“במטרה להמשיך ולקדם את מעבר הממשלה לפלטפורמות הענן של ספקי נימבוס בהתאם להחלטת הממשלה, מינהל הרכש בוחן את האפשרויות לרכישת השירותים אשר יתנו מענה לצרכי העבודה השוטפת של משרדי הממשלה בהיבטי CPACS – Collaboration, Productivity, Document Management, ויסופקו במלואם מהאזור הישראלי של לפחות אחד מספקי נימבוס, תוך ששמירת, תעבורת ועיבוד המידע יתבצעו באזור הישראלי ובהתאם לתנאים המפורטים במכרז מרכזי 01-2022  להוספת שירותים לשוק הדיגיטלי הממשלתי בענן (“מכרז השוק הדיגיטלי הממשלתי”).

“במצב הקיים, משרדי הממשלה ויחידות הסמך משתמשים בעיקר במוצרי Microsoft Office ושרתי Exchange  המופעלים בפריסה מקומית (Premise-On) . שירותי ה- CPACS   המבוקשים נועדו לתת מענה רוחבי ומקיף על צרכי הממשלה בתחום בהתייחס ליכולות שונות.

* המענה לפנייה יהיה עד 25.10.2022.

** “למען הסר ספק, מסמך זה אינו הליך מכרזי ואינו בבחינת בקשה לקבלת הצעות (RFP)  ואין בו כדי לחייב את מינהל הרכש לבצע מכרז כאמור או ליצור כל מחויבות חוזית אחרת בין מינהל הרכש ובין מי שהגיש מענה לפניה. לאחר קבלת המענים לפניה זו, מינהל הרכש ישקול את המשך פעולותיו בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי”.