מינהל הרכש הממשלתי מפרסם בקשה לקבלת מידע RFI לגבי מאפייני מענה שירותים לתמיכה במשרדי ממשלה ורשויות ייעודיות בניהול אירועים

משרד האוצר/החשכ”ל/מינהל הרכש הממשלתי מפרסם בקשה לקבלת מידע RFI לגבי  מאפייני מענה שירותים לתמיכה במשרדי ממשלה ורשויות ייעודיות בניהול אירועים.

הרקע – “משרדי הממשלה, וגופים נוספים מתוקננים ומאוישים בתקינה המותאמת והמאפשרת את הניהול השוטף של משרדם בהתאם לייעודם, לרבות מתן מענה לשגרה ולחירום על בסיס תרחישי ייחוס מוגדרים (לחימה, אסון טבע ועוד).

“התרחשות אירועים החורגים בעוצמתם, בנפחם ובמשכם מפעילויות השגרה הארגונית מצריכה שינוי בדפוסי הפעולה הקיימים, תוך ריכוז מאמצים ומשאבים של המזמין בסדרי הגודל, במשאבים ובטווחי זמן קצרים להיערכות. בקרות אירוע גדול, חריג ומתמשך, המזמין חסר במשאבים ויכולת לתת את המענה השלם והמקיף שיידרש. ‘אירועים גדולים/חריגים’ לעניין זה הינם אירועים החורגים מנפחם ומתצורתם הרגילה בעתות שגרה, הדורשים הערכות מיוחדת, הרחבה משמעותית של יכולות ומשאבים, שינוי דפוסי פעולה ומצריכים שילוב מספר גורמים/משרדים/יכולות. דוגמאות לאירועים חריגים: המלחמה באוקראינה והצורך להיערך לגל עליה גדול של עולים ופליטים בזמן קצר, התפרצות נגיף הקורונה, רעידת אדמה משמעותית וכיוצ”ב.

בקשה ל- RFI: רשות החירום הלאומית (רח״ל) ומינהל הרכש הממשלתי מבקשים לקבל מידע אודות חברות בשוק, שביכולתן לספק שירותים ומשאבים, המותאמים לצרכי משרדי הממשלה, במגוון תחומים (תכנון, תפעול, טכנולוגיה, לוגיסטיקה), שצפוי כי יידרשו בניהול מצבי חירום שונים ותמיכה בניהול אירועים גדולים/ חריגים בשגרה ובחירום, בהפעלה רציפה לאורך זמן, בזמן אמת או בהתרעה קצרה יחסית.

“השירותים הנדרשים כפי שיפורטו להלן, יאפשרו לגופים האחראים על הנושא מענה יעיל, מהיר, איכותי וכלכלי מקצה לקצה. המענה הנדרש יחל בהערכות ומוכנות מקדימה לאירוע, לרבות מתן התייחסות להיבטים רב תחומיים; ליווי משרדי הממשלה בהליכי ההערכות וקבלת ההחלטות המקדימות; הכנת הקרקע בכל התחומים הנדרשים; מימוש הפעילויות השונות הנדרשות בקרות אירוע באופן מתמשך מתחילתו ועד סופו.

“מטרת הבקשה לקבל מידע על שירותים ויכולות מחברות הקיימות בשוק אשר יש ביכולתן ליתן מענה לצרכי הממשלה באירוע גדול או אירוע חירום בתחומי הפעילות שיפורטו להלן.

המענה הנדרש הינו במודל של Turn Key project, מקצה לקצה שינתן ע”י ספקים איכותיים ומנוסים בעלי יציבות כלכלית ויכולות תפעוליות ומקצועיות עצמאיות מוכחות, בטווחי זמן קצרים, בנפחים משתנים, בפריסה ארצית ובהתאמה מירבית לתרחישי הייחוס שיוגדרו ולצורך.

תחומי הפעילות הנדרשים להפעלה באירוע:

+ תחום ניהול ושליטה – ייעודו לאפשר את יכולות הפיקוד, הניהול, השליטה והבקרה של משרדי הממשלה בתכנון ובהתנהלות המזמין במהלך ניהול האירועים (פנימית ואל מול גורמי חוץ/חבירים/רמות ממונות וכדומה). מתן השירותים מצריך צוות מקצועי, מנוסה, מיומן וחיצוני המכיר את המזמין ואת ייעודו ותפקידיו ויכול לסייע לו לממש את תפקידיו וייעודו. על נותן השירות להיות מצויד בכל הרכיבים הטכנולוגיים והלוגיסטיים הנדרשים לו על מנת לבצע את משימתו באופן מיטבי ומלא בלי להוות עול לוגיסטי או טכנולוגי על המזמין. המענה יכלול לכל הפחות הפעלת חדר מצב/ מרכז שליטה קיים, הפעלת חפ״ק ייעודי עבור המזמין על פי צורך, הקמת חדר מצב / מרכז שליטה מרכזי, מענה כוח אדם מקצועי לגוף הניהול המרכזי, חפ״ק, מענה מקצועי לחפ״ק ייעודי.

+ תחום הפעלת נותני שירותים מנהליים ולוגיסטיים – ייעודו לאפשר את השירותים הנדרשים באמצעות נותני שירותים שיפעיל הספק עבור פעילויות המזמין בתכנון ובהתנהלות הלקוח במהלך ניהול אירועי החירום (פנימית ואל מול גורמי חוץ/חבירים/ רמות ממונות וכדומה). על בסיס בעלי תפקידים שונים, מנוסים, מיומנים וחיצוניים המותאמים לצרכי הלקוח, ייעודו ותפקידיו ויכולים לסייע ללקוח לממש את תפקידיו וייעודו. נותני השירותים יגיעו עם כל הרכיבים הטכנולוגיים והלוגיסטיים הנדרשים לו על מנת לבצע את משימתו באופן מיטבי ומלא ולא יהווה עול לוגיסטי על הלקוח.

+ תחום יכולות טכנולוגיות – ייעודו לאפשר תמיכה טכנולוגית עבור צרכי ופעילויות המזמין בהתנהלות המזמין במהלך ניהול אירועי החירום. על בסיס פלטפורמות טכנולוגיות חיצוניות ומקומיות, בהתאמה לסוג האירוע ועל פי צרכי המזמין. יכולות טכנולוגיות אלה נדרשות על מנת לסייע למזמין לממש את תפקידיו וייעודו ולתמוך בפעולותיו השונות.

+ תחומי יכולות לוגיסטיות ויכולות מעטפת תומכת – ייעודו לאפשר תמיכה לוגיסטית ומעטפת תומכת עבור צרכי ופעילויות המזמין. הרכיבים הלוגיסטיים יותאמו באופן  מלא למצב הקיים אצל המזמין ויסייעו לו לבצע את משימתו באופן מיטבי ומלא.