מינהל הרכש הממשלתי: בקשה למידע (RFI) – חלופות לקבלת תשלומים ותקבולים של אזרחים למשרדי הממשלה וליחידות הסמך באופן פרונטלי

הגוף המפרסם: משרד האוצר/החשכ”ל [חטיבת המשרדים הכלכליים]/מינהל הרכש הממשלתי

נושא המכרז: בקשה למידע (RFI) – חלופות לקבלת תשלומים ותקבולים של אזרחים למשרדי הממשלה וליחידות הסמך באופן פרונטלי

מס’ המכרז: 1-2021

תאריך פרסום: 4 באפריל 2021

מועד אחרון: 20 באפריל 2021

הערות: “אזרחים ובעלי עסקים נדרשים מעת לעת לקיים אינטראקציה כספית עם משרדי הממשלה ויחידות הסמך. כך למשל, עבור תשלום מיסים, אגרות, קנסות, היטלים ותשלומים מסוגים נוספים.

“כיום, ערוצי התשלום השכיחים לממשלה הינם:

+ תשלום באופן מקוון – באמצעות אתר ממשל זמין באמצעות כרטיס אשראי או העברה בנקאית.

+ תשלום באופן פרונטלי – באמצעות הגעה פיזית לאחד מ-700 סניפי בנק הדואר הפרוסים ברחבי הארץ. במקרה זה האזרח/העסק מציג את שובר התשלום לאשנבאי בבנק ומבצע את התשלום באמצעות מזומן או המחאה. יצוין כי, חלק מהשוברים ניתנים לתשלום גם בסניפי בנקים מסחריים או במסגרת קבלת קהל של משרדי הממשלה.  היקף הרכש עבור שירותים אלו עומד על עשרות מיליוני שקלים בשנה.

במקרה של תשלום באמצעות שוברים, המשרד הממשלתי מנפיק עבור האזרח/ העסק את השובר עליו כלל המידע הדרוש לתשלום (שובר מסוג אופטי או מגנטי או שובר ברקוד של בנק הדואר).

בחלק מהמקרים, משרדי הממשלה ויחידות הסמך נדרשים לחיווי מידי על ביצוע הפעולה. כך, למשל, במקרים בהם כנגד התשלום עומד צו עיכוב יציאה מהארץ, ולביצוע התשלום ישנן השלכות מידיות. במקרים אלו, מתאפשר תשלום ללא שובר בבנק הדואר בהתבסס על קובץ נתונים שעובר בממשק בין בנק הדואר למשרד הממשלתי, תוך הזדהות של האזרח/ בעל העסק במעמד אשנבאי בנק הדואר.

“יובהר כי, הממשלה מעודדת את השימוש בערוצים הדיגיטליים לביצוע תשלומים לממשלה. יחד עם זאת, אנו רואים חשיבות לשמר חלופה פרונטלית לביצוע תשלומים לממשלה עבור אוכלוסיות שאינן נגישות לערוצים דיגיטליים ובהתאם לבחירת האזרח/בעל העסק על פי העדפותיו.

“בפרסום זה מעוניין הפונה לקבל מידע אודות פתרונות קיימים ועתידיים לערוצי תשלום נוספים כחלופה לערוצים הפרונטליים הקיימים כיום, ומזמין את המעוניינים בכך להגיש מענה לבקשה זו לקבלת מידע. הפתרון נדרש לתת מענה לתשלום פרונטלי כמפורט לעיל בכל דרך שתוצע ע”י המשיב:

התשלום יבוצע באמצעות אינטראקציה פרונטלית ולא באופן דיגיטלי.

“התשלום יבוצע תוך הצגת שובר תשלום/ ללא שובר או כל אמצעי אחר שיעמוד לרשות המוטב (המשרד הממשלתי) והמשלם שיאפשר קבלת מידע אודות האינטרקציה הכספית.

“המוטב (המשרד הממשלתי) יקבל חיווי מלא בדבר פרטי התשלום (לרבות מספר שובר, מהות התשלום, זהות המשלם).

“למשיב פריסה גיאוגרפית נרחבת ורמת נגישות גבוהה לכלל האוכלוסייה על ידו באופן ישיר או באמצעות קבלני משנה.

“המענים לפנייה זאת יכולים להיות מגוונים באופן הפתרון, כך לדוגמא, משיב יכול להציע פתרון שיכלול סליקה בבית האזרח ע”י שינוע של הרכיבים הדרושים לצורך ביצועה. נדגיש כי באפשרות המשיב להציע כל פתרון שעונה על צרכי הפונה כמתואר לעיל“. [הערה: ההדגשות – במקור].