מינהל הרכב הממשלתי: שירותי איכון ורישום נסיעות [“לדברי המשרד חל עיכוב בהוצאת המכרז לאור שינוי המפרט הטכני ודרישות אבטחת המידע שלא היו בעבר (דרישה להקמת השרתים אצל הספק על פי מכרז שירותי הענן)”]

מינהל הרכב הממשלתי (במשרד האוצר) פירסם התקשרות-המשך בפטור ממכרז לאספקה והתקנות מערכות לאיכון ורישום נסיעות ממשלתי ברכב , עם חברת פוינטר טלוקיישן. הפטור אושר ע”י וועדת הפטור המרכזית וע”י החשב הכללי רו”ח יהלי רוטנברג.

בנימוקי וועדת הפטור המרכזית נאמר בין היתר כי החברה זכתה בעבר במכרז וכל תקופות האופציה המוזכרות במכרז – מומשו.

“לחלק מרכבי הצי הממשלתי במסגרת ההתקשרות הותקנו מכשירי איכון, אך היה עיכוב בהפעלת המערכת ולא נעשה בהם שימוש עד שנת 2021 וזאת בעקבות צו מניעה לשימוש במערכת שהוציא בית-הדין לעבודה לאחר פנייתה של ההסתדרות בטענה לפגיעה בפרטיות.

“לאחר מספר חודשים ארוכים ניתן פסק דין אשר קיבל את רובן המכריע של טענות המדינה וקבע כי היא רשאית להפעיל את המערכת עם זאת פסק הדין קבע מספר שינויים הנדרשים בנוהל.

“לאחר מספר חודשים של הידברות מול ההסתדרות בוצעו כמה שינויים בנוהל בהסכמת ההסתדרות. הסכמה זו קיבלה תוקף פסק דין.

“ביום 30.5.2021 וועדת הפטור אישרה הארכת התקשרות לשנה שכן עריכת מכרז לא הייתה ריאלית, מאחר ולא הייתה הזדמנות ללמוד את המערכת ועל מנת לאפיין מכרז חדש היה צורך בלמידת המערכת והצרכים השונים העולים לאחר ניסיון של שימוש בפועל.

“ביום 1.2.2022 לאחר עיכובים רבים פורסמה הוראת התכ”מ 11.4.8 אשר מסדירה את הפעלת איכון הרכבים והמידע שנאסף מהעובדים. לאחר פרסומה מבדיקה ראשונית היה צריך לעדכנה לכן ביום 22.2.2022 פורסם נוסח עדכני של ההוראה.

“מאז מופעלת המערכת במתכונת פיילוט למשך חצי שנה לצורך למידה משותפת, הן של הנהגים עובדי המדינה והן של המשרד לצורך לימוד יכולות המערכת והמידע שניתן להפיק ממנה לצורך ניהול צי הרכב הממשלתי והגברת הבטיחות. לקראת תום הפיילוט יופקו הנתונים ויוסקו המסקנות לצורך הטמעתם במכרז החדש למערכות איכון.

“לדברי המשרד חל עיכוב בהוצאת המכרז לאור שינוי המפרט הטכני ודרישות אבטחת המידע שהתקבלו מאגף הביטחון והסייבר שלא היו בעבר. החלק המרכזי בשינוי נגע לדרישה להקמת השרתים אצל הספק על פי מכרז שירותי הענן”.

עפ”י לוח הזמנים המתוכנן, בספטמבר 2023/פברואר 2024 צפוייה התקנת מיכשור ברכבים חדשים + החלפת ציוד ברכבים ישנים.