מינהל אזרחי איו”ש מפרסם RFI בנושא כלי תוכנה לתכנון רדיו סלולרי

מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ”ש)/מינהל אזרחי איו”ש/קמ”ט תקשורת מפרסם בקשה לקבלת מידע (RFI) בנושא כלי תוכנה לתכנון רדיו סלולרי.  המועד האחרון להגשת הצעות הוא 21 בדצמבר 2021.

בדברי הרקע לבקשה נאמר כי “קמ”ט תקשורת משמש כרגולטור של חברות התקשורת באזור יהודה ושומרון, מתן רישיונות תשתית למתקני תקשורת, הקצאת תדרים ורישיונות תקשורת עבור חברות תקשורת, ואכיפת הוראות הדין והרישיון כלפי חברות התקשורת. כמו כן אחראית היחידה על איכות שירותי התקשורת הניתנים לתושבים ופועלת לשיפור מתמיד שיאפשר לתושבים שירות מלא לעבודה, פנאי וכמובן בחירום”.

לגבי מהות הפנייה נאמר כי מדובר ב”כלי תוכנה לתכנון רדיו סלולרי (Radio Network Planning Software) המשמש לבחינה וניתוח איכות של רשתות סלולריות הפרוסות ברחבי יהודה ושומרון; כלי המאפשר ביצוע פרדיקציות מקומיות וכלל רשתיות לחיזוי הכיסוי ואיכות הרשת; מאפשר הרצת תרחישי מה-אם (what if scenarios) כלומר מאפשר הוספת אתרים או סקטורים וכן שינויים בסקטורים הקיימים וביצוע פרדיקציות שמתארות את השינויים בכיסוי הסלולרי במידה והשינוי יתבצע. זאת, לצד יכולת הצגה וניתוח תוצאות Drive Tests”.

באשר ליכולות הנדרשות בכלי התוכנה הרי שמבחינת טכנולוגיות ותדרים כלי התוכנה מאפשר הרצה בכל הטכנולוגיות הסלולריות הקיימות בישראל (GSM/UMTS/LTE/5G)  ובמגוון התדרים שבשימוש (700/850/900/1800/2100/2600/3500 MHz) עם תמיכה בהתפתחות הטכנולוגית העתידית בתחום. כלי התוכנה צריך להיות בעל יכולות Geographic Information Systems, GIS מלאות.

בתחום הפרדיקציות ומודלי התפשטות גלים:  כלי התוכנה תומך במודלים המתקדמים הקיימים לחיזוי התפשטות הגלים על פני השטח, כך שיציג חיזוי להתפשטות גלים בעת בדיקה. המודל ניתן לכיול על מנת לאפשר תוצאות הקרובות ביותר למדידות בשטח. מכיל מערכת כיול אוטומטית. כלי התוכנה יתמוך בכל תחומי התדר שבשימוש באותה טכנולוגיה ומאפשר הרצת פרדיקציות במקביל של כל האלמנטים ברשת בכל תחומי התדר. באשר לניתוח הפרדיקציות, לאחר הרצת הפרדיקציות, כלי התוכנה יאפשר לבצע חישובים וניתוחים שונים גם כלליים וגם שמתאימים לטכנולוגיה איתה עובדים.

כלי התוכנה יאפשר להזין לתוכו נתונים טבלאיים (txt, csv, xls, xlsx) בצורה מהירה ולבנות מהם אוטומטית את כל האלמנטים ברשת (אתרים, סקטורים, אנטנות, רדיו). כמו כן מאפשר יצוא של נתוני הרשת לטבלה מרוכזת.

כלי התוכנה יתמוך בכל סוגי האנטנות המשמשות לתקשורת סלולרית באזור ובישראל, לרבות אנטנות דור 5 בעלות תכונות מתקדמות כגון עיצוב אלומה (Beamforming).

בתנאים הכלליים של בקשת ה- RFI נאמר כי “המנהא”ז מבקש לקבל מידע מהגוף שיכול להעניק את השירותים או טובין המבוקשים באופן ישיר, ולא באמצעות גורם מתווך או קבלן משנה. פנייה זו אינה בבחינת בקשה לקבלת הצעות (RFP) ואינה הליך מכרזי, לפיכך אין בה כדי ליצור מחויבות כלשהי כלפי מי מהמשיבים לה. הפנייה נועדה לקבלת מידע בלבד, ובעקבותיה ישקול המשרד את המשך פעולותיו בהתאם לשיקולים מקצועיים וענייניים”.

“מענה לפניה זו לא יקנה יתרון כלשהו למשיב, לרבות לא יחייב את שיתופו במכרז, אם וכלל שיבחר המנהא”ז לפרסם מכרז, ולא יחייב התקשרות כלשהי של המנהא”ז עימו בכל דרך אחרת. המנהא”ז יהיה אף רשאי לפעול לכינון התקשרות בפטור ממכרז, בכפוף להוראות כל דין ותחיקת ביטחון ולהחלטתה של ועדת המכרזים של המנהא”ז.”