מינהלת תחבורה ציבורית AMCG תשתיות ותחבורה: מכרז לבחירת יועצים בתחום טכנולוגיות ומערכות מידע

הגוף המפרסם: מינהלת תחבורה ציבורית/AMCG תשתיות ותחבורה

נושא המכרז: מכרז לבחירת יועצים בתחום טכנולוגיות ומערכות מידע

מס’ המכרז: 07/15

תאריך פרסום: 24 בספטמבר 2015

מועד אחרון: 3 בנובמבר 2015

הערות: החברה זכתה במכרז פומבי 16/12 למתן שירותי ניהול,  ריכוז, תיאום וייעוץ בתחום תחבורה ציבורית בתחומי הבקרה, היישום והטכנולוגיות. העבודה במכרז זה מבוצעת במסגרת פעילות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים.

התחבורה הציבורית הינה מוצר ציבורי חיוני למשק ומצויה באחריותו הישירה של המשרד.

לפיכך, הממשלה מעורבת בהסדרת התחבורה הציבורית באמצעות מתן רישיונות להפעלת קווי השירות,  קביעת רמת השרות ופיקוח על מערך ההסכמים מול מפעילי התח”צ. התחבורה הציבורית כוללת את הפעלת מערך קווי השירות באוטובוסים,  בזמן רגיעה ובזמן חירום,  ענף המוניות (מוניות שירות ומוניות מיוחדות), מערך היסעים ונסיעות מיוחדות, רכבות, רכבות מקומיות (רכבות קלות) ומערכות להסעת המונים. ענף התחבורה הציבורית באוטובוסים הינו אמצעי תחבורה מרכזי במדינת ישראל. בכל יום

עבודה מתבצעות כ-  70,000 יציאות אוטובוס על פי רישיון וכ- 2.2. מיליון נסיעות נוסע באוטובוסים: יותר מ- 8,000 אוטובוסים פועלים במערך התחבורה הציבורית. המחזור השנתי של הענף נאמד בכ- 6 מיליארד ₪.

בשנים האחרונות פעל המשרד לביצוע שינויים מבניים בענף התחבורה הציבורית על מנת לעודד את השימוש כאשר, בין היתר, הוצאו אשכולות קווים שהופעלו על ידי אגד ודן ומפעילים אחרים להפעלה על ידי חברות שקיבלו רישיונות להפעלת קווי השירות, בדרך כלל בהליך תחרותי, תוך שיפור רמת השירות ותכנון מערך הקווים. פעילות זו תימשך במהלך השנים הבאות ולאורך תקופת ההסכם שייכרת מכוח מכרזים אלה.

כמו כן מקדם המשרד מגוון פרויקטים לשיפור התחבורה הציבורית כגון מערכות פידיון ממוחשבות, כרטיסים חכמים, הקמת מאגרי מידע לציבור, הקמת מערכות טכנולוגיות למידע לציבור, מערכות טכנולוגיות לניהול ציי רכב, מנגנונים ליישום הליכי התחרות ופרויקטים הקשורים לתשתיות תחבורה ציבורית.

כחלק משינויים מבניים בענף התחבורה מקדם המשרד הקמת רשות תחבורה ציבורית ארצית וכן רשויות תחבורה ציבורית מטרופוליניות בשיתוף עם השלטון המקומי, אשר יעסקו בנושאים הקשורים בהפעלת קווי שירות בתחבורה הציבורית ובפיקוח עליהם.

לצורך מימוש תכנית התחרות בתחבורה הציבורית באוטובוסים התקשר המשרד עם חברות יועצים המשמשות כמנהלת תחבורה ציבורית  כאשר החברה זכתה בתחום הבקרה, היישום והטכנולוגיות. צוות הטכנולוגיות מספק ליווי טכנולוגי שוטף לאגף תחבורה ציבורית באשר למערכות טכנולוגיות הקיימות כיום והעתידות לקום ומספק פתרונות טכנולוגיים בנושאים שונים הנוגעים לפעילות התחבורה הציבורית. צוות הבקרה והיישום מספק סיוע במעקב אחר עמידת המפעילים בהתחייבויותיהם בהתאם לתנאי ההסכמים המכרזים והדינים החלים עליהם סיוע בהוצאת דוחות בקרה על פעילות הענף.

יובהר כי נוסף לחברה אשר משמשת כמנהלת תח”צ בתחומי הטכנולוגיות והבקרה, משמשת חברת עדליא ייעוץ כלכלי בע”מ כמנהלת תחבורה ציבורית בתחומי הכלכלה,  התכנון והסטטיסטיקה וייתכן כי לזוכה במכרז זה יהיו ממשקי עבודה עם עדליא. יובהר, כי התמורה בגין מכרז זה כוללת כבר את התמורה עבור כל ממשק עבודה שיהיה לזוכה עם עדליא בקשר עם זכייתו במכרז זה.

עוד יובהר  כי במידה והחברה לא תמשיך בתפקידה כמינהלת תחבורה ציבורית, מכול סיבה שהיא, יועברו כל זכויותיה וחובותיה של החברה למשרד ו/או לגוף שישמש כמינהלת תחבורה ציבורית,  וזאת בכפוף לאמור במכרז זה ולאישור המשרד.

עוד יובהר כי במשרד התחבורה פועלת רשות ארצית לתחבורה ארצית. כפועל יוצא ייתכן וחלק מהמטלות המפורטות במכרז זה יועברו לטיפולה של הרשות. לפיכך,  על המציעים במכרז זה לקחת בחשבון את האפשרות כי היקף ההתקשרות עם הזוכה, עלול להצטמצם בהתאם להחלטת המשרד,  ולזוכה לא תעמוד כל טענה ו/או דרישה ו/או תובענה בשל כך.

נוסף למכרז זה יוצאת החברה בימים אלה בפרסום של מכרז נוסף לבחירת יועץ בנושא כרטוס חכם. יועץ שיזכה במכרז זה לא יוכל להיבחר כיועץ במכרז השני.

במכרז זה יבחרו 4 יועצים כשהעבודה תחולק ביניהם באופן שווה ככל שניתן. היועצ/ים יועסקו על ידי הזוכה/ים בפרויקט בהיקף של 120 שעות חודשיות בממוצע שנתי כל אחד, בהתאם להנחיית החברה והממונה על ביצוע העבודה.