מיזם משותף של משרד הבריאות ועמותת ‘מחשבה טובה’: פרוייקט “לגלוש ללא חשש” – המחשב ככלי להעשרת החיים החברתיים ולקידום ושילוב מתמודדים בקהילה

הגוף המפרסם: משרד הבריאות/אגף לבריאות הנפש

שם הספק: עמותת ‘מחשבה טובה’

מהות ההתקשרות: פרוייקט “לגלוש ללא חשש” – המחשב ככלי להעשרת החיים החברתיים ולקידום ושילוב מתמודדים בקהילה

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2016; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2016

החלטה: התקשרות לביצוע מיזם משותף ללא כוונת רווח (פטור ממכרז); דיווח פטור משרדי

הערות: העמותה הוקמה בשנת 2004 ופועלת לצמצום פערים חברתיים באמצעים טכנולוגיים. העמותה מתמחה בפיתוח תוכניות ייעודיות להנגשת הטכנולוגיה לקהילה, תוך שימת דגש על בניית מערכים המותאמים לצרכים של קהלי היעד השונים. ‘מחשבה טובה’  מפעילה 10 מרכזי מחשבים קהילתיים בשכונות מוחלשות ברחבי הארץ. בנוסף אליהם פיתחה העמותה כיתת מחשבים ניידת אשר מגיעה לכל אוכלוסייה בכל זמן ובכל מקום ומאפשרת לקיים שיעורי מחשב מגוונים בכל מקום בארץ בו חסרה כיתת מחשבים. העמותה פועלת שנים רבות יחד עם  משרד הבריאות  לקידום ולשילוב מתמודדים בקהילה.

“מטרת הפרוייקט היא להפוך את המחשב לכלי יעיל ומסייע עבור משתתפים מתמודדים אך בד בבד לשלב את המתמודדים עם האוכלוסייה ‘הנורמטיבית’ מהקהילה המקומית מתוך הנחה שהשגת שתי המטרות יתרמו משמעותית לשיפור בחיי היום-יום של המתמודד המשתתף בקורס. המשתתפים בקורס ייחשפו לעולם המופלא של טכנולוגיה ככלי לשילוב חברתי, שיפור חיי היום-יום ויכולת לשמירה על קשר עם המשפחה, חברים וקהילה אליה שייכים”.

התוכנית הופעלה לראשונה בשנים 2013-2014. מחזור נוסף של התוכנית ייפתח במהלכה של שנת 2016.