מטה הסייבר הלאומי מבקש להרחיב התקשרותו עם האוני’ העברית בירושלים במיזם משותף [בהיקף כולל של 25 מיליון ש”ח] לצורך הוספת נדבך של מחקר משפטי בתחום הסייבר

הגוף המפרסם: משרד ראש הממשלה/מטה הסייבר הלאומי

שם הספק: האוניברסיטה העברית בירושלים

מהות ההתקשרות: בכוונת מטה הסייבר הלאומי להרחיב את ההתקשרות עם האוניברסיטה העברית במיזם משותף, לצורך הוספת נדבך של מחקר משפטי בתחום הסייבר, בכפוף לקיום תקציב, בהתאם לתקנות 3(30) לתח”ם.

התחלת ההתקשרות: 20 בנובמבר 2016; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2017

החלטה: פרסום מיזם ללא כוונת רווח טרום החלטת הועדה

הערות: מטה הסייבר הלאומי קיבל את בקשת הפקולטה להצטרף כנדבך נוסף למרכז הקיים באוניברסיטה העברית ולהקים מנגנוני תיאום ושיתופי פעולה עם המרכז העתיד לקום באוניברסיטת חיפה וזאת בשונה מכוונתו הראשונית לפעול להקמת מרכז משותף עם אוניברסיטת חיפה.

הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית מציגה מוקדי ידע בעלי מובילות עולמית בתחומם שהתועלת משילובם בעולם הסייבר הינה עצומה וקיבלה גם את ‘ברכת הדרך’ של הגורמים המומחים במשרד המשפטים.

הפרדת המרכזים החדשים בחיפה ובעברית הייתה הדפ”א המועדפת על כלל הגורמים ומטה הסייבר השתכנע שבצורה כזו תוכל כל אוניברסיטה להביא לידי ביטוי את יתרונותיה מחד ולקיים שיתופי פעולה מפרים מאידך.

משך ההתקשרות המקורית – שש שנים מיום חתימת ההסכם ב- 1 בינואר 2015 לפי החלוקה הבאה: שלוש שנות פעילות מחתימת ההסכם ועד סוף שנת 2017 ושלוש שנים נוספות כתקופת השלמה למחקרים שכבר החלו ולמימוש התחייבויות משלוש השנים הראשונות להתקשרות.

שווי ההתקשרות לאחר ההרחבה: סך כולל של 25 מיליון ₪ כולל מע”מ, מתוכם 12.5 מיליון ₪ מתקציב מטה הסייבר הלאומי וסך זהה מתקציב שאינו ממשלתי מצד האוניברסיטה העברית. המשמעות היא תוספת של 2 מיליון ₪ לכל צד ביחס להסכם המקורי.  

הערות עורך Read IT Now: ב- 24 בספטמבר 2014 דיווחתי כאן על “פרסום מיזם משותף ללא כוונת רווח: משרד ראש הממשלה עם האוניברסיטה העברית בירושלים להקמת מרכז מחקר סייבר”.

ב- 17 ביולי 2016 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה “מטה הסייבר הלאומי מבקש להתקשר עם אוניברסיטת חיפה במיזם משותף להקמת מרכז מחקר משפטי בתחום הסייבר; מאמצים לשילוב האוני’ העברית במיזם”. בידיעה נאמר בין היתר כי “בימים אלו, מטה הסייבר ואוניברסיטת חיפה מצויים בהליך מול הפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית במטרה לשלבה במיזם. היה וזו תסכים להצטרף למיזם ולתרום מניסיונה בתחום המשפט בכלל ובמשפט הבינלאומי בפרט, ייתכן שתידרש הרחבה תקציבית של המיזם“.