מחקר של Pew Research Center: כשנתיים לאחר תחילת החשיפות של אדוארד סנודן לגבי תוכניות המעקב הממשלתיות, האמריקנים לא שינו בהרבה הרגלי השימוש שלהם באינטרנט ובסלולר

Americans’ Privacy Strategies Post-Snowden, דו”ח של Pew Research Center שפורסם ב- 16 במארס 2015 אומר כי קרוב לשנתיים לאחר תחילת החשיפות של אדוארד סנודן לגבי תוכניות המעקב הממשלתיות באמצעות ה- National Security Agency, NSA, האמריקנים לא שינו בהרבה הרגלי השימוש שלהם באינטרנט ובטלפונים הניידים שלהם ולא נקטו בצעדים משמעותיים להסתרת מידע אישי שלהם ברשת.

קרוב לתשעה מכל עשרה משתתפים בסקר (87%) אמרו כי שמעו לפחות דבר-מה לגבי תוכניות המעקב הממשלתיות לניטור השימוש בסלולר/באינטרנט. 31% אמרו כי שמעו הרבה על הנושא ו- 56% אמרו כי שמעו מעט בנושא. 6% אמרו כי לא שמעו דבר.

מקרב 87% ששמעו על הנושא, 34% נקטו לפחות בצעד אחד להסתיר או לגונן על המידע שלהם מפני הממשל כמו הפחתת השימוש במדיה החברתית, הימנעות משימוש ביישומונים מסויימים או הסרת יישומונים כאלה או אחרים לצד העדפת שיחות פנים-אל-פנים על-פני תקשורת באמצעות האינטרנט או בטלפון והימנעות משימוש במונחים מסויימים בעת השימוש בתקשורת מקוונת.

25% מקרב אלה ששמעו על תוכניות הניטור הממשלתיות משתמשים עתה בסיסמאות גישה מורכבות יותר.

עוד מצביעים ממצאי הסקר על כך שהציבור האמריקני חלוק בדעתו ובתחושותיו לגבי תוכניות הניטור והמעקב הממשלתיות.