מחקר של Google Ideas/Brookings Institution: נכון לסוף 2014 תומכי המדינה האיסלמית (דאעש, ISIS) הפעילו 46,000-70,000 חשבונות טוויטר

The ISIS Twitter Census: Defining and describing the population of ISIS supporters on Twitter, דו”ח חדש של The Brookings Project on U.S. Relations with the Islamic World בהזמנת Google Ideas אומר כי נכון לסוף 2014 הפעילו  תומכי המדינה האיסלמית (דאעש, ISIS) בין 46,000 ל- 70,000 חשבונות Twitter.

החשבונות הללו היו בשימוש בתקופה של ספטמבר – דצמבר 2014 ולמרות שלא כולם היו פעילים באותה תקופה הרי שההערכה לגבי הנתון של 46,000 חשבונות היא הערכה שמרנית וכי ההערכה המקסימלית היא של 70,000 חשבונות.

המחקר ביקש לבדוק לא רק את הנוכחות של דאעש במדיה החברתית אלא גם לספק מעין “תמונת מצב דמוגרפית” לגבי תומכי הארגון ושיטותיהם.

ניתן לייחס את מרבית הפעילות בטוויטר לקבוצה של 500-2,000 חשבונות ‘היפר-פעילים’  השולחים ציוצים בצורה מרוכזת.

החשבונות התומכים בדאעש הם בעלי ממוצע של אף עוקבים  כל-אחד, הרבה יותר מכל משתמשי טוויטר רגילים.

תומכי דאעש הטיפוסיים ממוקמים באותם שטחים בסוריה ובעיראק הנתונים לשליטת הארגון.

קרוב לאחד מכל חמישה מתומכי הארגון בוחר באנגלית כשפה הראשית לשימוש בטוויטר ושלושה-רבעים משתמשים בשפה הערבית.

עורכי המחקר ממליצים שחברות המדיה החברתית וממשלת ארצות הברית ישתפו פעולה בגיבוש תגובה לקיצוניות כפי שבאה לידי ביטוי ברשתות החברתיות. התערבות ממשלתית עלולה להיראות כהפרה של חופש הביטוי אולם “במציאות, חברות מדיה חברתית מבצעות רגולציה של דברים המתפרסמים בפלטפורמות שלהן”.