מחקר חדש של ארגון GSMA: לפיתרונות Mobile Big Data יש פוטנציאל עצום להניב השפעה חברתית חיובית על חיי יותר מ- 150 מיליון איש בעולם ב- 5 השנים הקרובות

Mobile Big Data Solutions for a Better Future, הוא דו”ח חדש של חברת PricewaterhouseCoopers, PwC שהוכן עבור ארגון GSMA ופורסם ב- 22  באוקטובר 2019 במסגרת כנס MWC Los Angeles [הנערך השבוע].

הדו”ח מצביע על כך שלפיתרונות Mobile Big Data [בתחומים דוגמת תגובה לאסונות, מניעת מחלות והכללה פיננסית (financial inclusion)] יש פוטנציאל עצום להניב השפעה חברתית חיובית על חיי יותר מ- 150 מיליון איש בעולם ב- 5 השנים הקרובות.

מחברי הדו”ח טוענים כי הפריסה של רשתות מובייל ברחבי העולם, שאין דבר המקביל לה, “מספקת הזדמנות ייחודית להשתמש בפיתרונות ביג דאטה ניידים כדי לפתור בעיות ולהציל חיים. רתימת העוצמה של אנליטיקת נתונים ושל בינה מלאכותית [AI] ליצירת תובנות חדשות בעלות ערך תדרוש השקעות, חדשנות ושיתופיות [collaboration] בין כל הנוגעים בדבר לרבות סוכנויות ממשלתיות, ארגוני פיתוח ומפעילי סלולר”.

הדו”ח כולל תיאור של חמישה מקרים בהם שימוש בפיתרונות Mobile Big Data סייע לאנשים רבים.

יצויין כי יוזמת GSMA’s Big Data for Social Good הושקה ב- 2/2017 ונתמכת כיום ע”י 20 מפעילים (שהם בעלי נוכחות ב- 117 שווקים בעולם].