מחקר חדש במס’ מדינות בוחן את הגישות לגבי שימוש עצמי ושימוש בידי אחרים בטלפון הסלולרי בזמן ארוחות

05:53 15.05.2016

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: ,

Technology at the Table: Attitudes about Mobile Phone Use at Mealtimes, מחקר חדש של אוניברסיטת מישיגן (בשיתוף עם אוניברסיטת וושינגטון) שנערך בקרב 1,163 אנשים בגילים 8-88 במדינות דוברות אנגלית בעולם בוחן את הגישות לגבי שימוש עצמי ושימוש בידי אחרים בטלפון הסלולרי בזמני ארוחות.

מסקנות המחקר הן שהגישות של האנשים לגבי שימוש או  אי-שימוש בטלפון הסלולרי בזמני ארוחות  תלויות מאוד לגבי מהות השימוש בסלולר בזמן האוכל ומי עוד נמצא סביב השולחן.

לא כל שימוש בטלפונים ניידים נתפס באורח דומה. כך, למשל, מסרוני טקסט וקבלת שיחות טלפון נכנסות נתפסים כנאותים יותר (לגבי בגירים) מאשר שימוש במדיה חברתית. זאת משום שטקסטים ושיחות טלפון עשויים להיות קצרים יותר לעומת השימוש במדיה חברתית [אגב, אם מדובר בשימוש לצורכי עבודה – הדבר נתפס כנאות ביותר].

אולם כאשר מדובר בילדים השולחים/מקבלים מסרוני טקסט בזמן הארוחה, הדבר נתפס כפחות נאות משום שהם מקדישים לכך יותר זמן מאשר המבוגרים.

השימוש של כל אדם בסמרטפון שלו בזמן הארוחה הוא הגורם הטוב ביותר לחזות מה תהיה עמדתו לגבי נאותות השימוש בסלולר בזמן זה: “במלים אחרות, אם אתה משתמש הרבה בסלולר בזמן הארוחה, סביר שתחשוב שזה בסדר גמור לעשות זאת”.

“במשך שנים אנשים עשו דברים שונים בזמן הארוחות כמו קריאת עיתון או צפייה בטלוויזיה. הסמרטפונים מציבים כיום אתגר חדש. לא ניתן לדעת מה עושה מישהו בסמרטפון שלו מולך, כך שאין לך מושג האם הוא מתעלם ממך כדי לענות על מייל דחוף או כדי לשחק בקנדי קראש”.