מחקר חדש בהזמנת הנציבות האירופית: השקעה בדור חמישי [5G] עשוייה להניב 113.1 מיליארד אירו לכלכלה האירופית ב- 2025

Identification and quantification of key socio-economic data for the Strategic Planning of 5G introduction in Europe, מחקר בהזמנת הנציבות האירופית [European Commission, EC] שפורסם עתה קובע כי השקעה בדור חמישי [5G] עשוייה להניב בשנת 2025 סכום של 113.1 מיליארד אירו לכלכלה האירופית.

הדו”ח הקורא להשקעות מספיקות בטכנולוגיה זו אומר כי עלות יישום טכנולוגיית דור חמישי בקרב 28 המדינות החברות כיום באיחוד האירופי  [European Union, EU] עשוייה להגיע בשנת 2020 לכ- 56 מיליארד דולר. יחד עם זאת, קובע עוד הדו”ח כי חמש שנים לאחר מכן ההחזר על ההשקעה [Return on Investment, ROI]  יהיה משמעותי והשקעה זו תניב יותר משני מיליון מישרות חדשות.

את המחקר ערכו במשותף חברת הטכנולוגיה האלחוטית InterDigital, חברת Real Wireless, חברת הייעוץ הטכנולוגי Tech4i2 ו- Trinity College Dublin.

סטרטג’י אנליטיקס: מכשירי דור חמישי מסחריים ראשונים יופיעו בשוק בשנת 2020

Global 5G Handset Sales Forecast by Regions : 2015 to 2022, ו-

5G Progress Review, January 2016 to Today – Fragmentation Likely but Diversification Inevitable, דו”ח של חברת המחקר Strategy Analytics שפורסם ב- 23 באוגוסט 2016 אומרים כי מכשירי דור חמישי [5G] מסחריים ראשונים יופיעו בשוק בשנת 2020. חברת המחקר צופה גידול חזק למכשירי דור חמישי לאור ניסיונות היצרנים ‘לדחוף’ לשווקים טכנולוגיה חדשה באמצעות מכשירי פרימיום. עוד מציינת סטרטג’י אנליטיקס כי התפתחויות בתחום הדור החמישי תפסו תאוצה דרמטית בשנת 2016 מצידם של מספר יצרנים באסיה, דבר שגרר התעניינות רבה גם מצד חברות הטלקום בצפון אמריקה.

דו”ח חדש של Ericsson: מנהלים בתעשיות המובילות רואים בדור חמישי (5G) כמנוע חדשנות

Opportunities in 5G: The view from eight industries, דו”ח של חברת  Ericsson  שפורסם ב- 6 בספטמבר 2016 בחן את המצב בשמונה תעשיות שונות וקבע כי מנהלים בתעשיות המובילות רואים בדור חמישי (5G) כמנוע חדשנות.

בין היתר כולל הדו”ח ממצאי סקר שנערך בקרב 650 מנהלים בכירים בעולם [לרבות מנמ”רים, מנהלי טכנולוגיה ראשיים, מנהלי שיווק ראשיים ומנהלי IT] בשמונה תעשיות שונות הצפויות להיות הכי מושפעות מטכנולוגיית הדור החמישי. מרבית מקבלי ההחלטות הללו מסתמכים על ומשקיעים באופן פעיל בטכנולוגיות תקשורת כדי לסייע בהנעת חדשנות. 94% מהנשאלים אמרו כי רשתות סלולר של הדור הבא חשובות וחיוניות להתפתחות האסטרטגית של עסקיהם.