מחקר הנערך ע”י 3 אוניברסיטאות בארה”ב: סטודנטים אינם יכולים לעשות ריבוי משימות בו-זמנית (מולטי-טסקינג) מוצלח של שימוש בסלולר תוך כדי למידה

Mobile Phones in the Classroom: Examining the Effects of Texting, Twitter, and Message Content on Student Learning, מחקר הנערך ע”י 3 אוניברסיטאות בארצות הברית [אוהיו, אילינוי ונברסקה]  מצביע על כך שסטודנטים אינם יכולים לעשות ריבוי משימות בו-זמנית (מולטי-טסקינג) מוצלח של שימוש בסלולר תוך כדי למידה (גם במוסדות החינוך וגם בלמידה ביתית) וכי להסחות הדעת המקוונות הללו יש מחיר מוחשי.

החוקרים מצאו כי תלמידים השתמשו בצורות שונות בסלולר תוך כדי למידה (צפייה בהרצאות וידיאו) קיבלו ציונים נמוכים יותר בבחינות והיו גם יעילים פחות במשימות לימוד שונות.

לעומת זאת כאשר הסטודנטים לא השתמשו במכשירים הסלולריים שלהם היכולת לזכור מידע הייתה טובה הרבה יותר.

החוקרים אומרים בין היתר כי “אחד מהאתגרים הגדולים ביותר שהמורים במאה ה- 21 ניצבים בפניהם בכיתותיהם הוא המאבק לשמר את ההתעניינות והמעורבות של הסטודנטים (במתרחש בשיעור) שעה שהסטודנטים נשארים מחוברים לעולם החיצון באמצעות מכשירי הסלולר שלהם”.