מחקר אוסטרלי חדש: ציוצי טוויטר בעת אסון טבע יכולים לסייע לכוחות ההצלה לדעת איזה איזורים נפגעו בצורה הקשה ביותר

22:52 19.03.2016

קטגוריות: רשתות חברתיות

תגים: ,

מחקר שנערך ב- Commonwealth Scientific and Industrial Research Organization במלבורן אוסטרליה וניתח מיליוני ציוצי טוויטר בעת הוריקן “סנדי”  הגיע למסקנה לפיה ציוצים בעת אסון טבע יכולים לסייע לכוחות ההצלה והחירום להבין טוב יותר איזה איזורים נפגעו בצורה הקשה ביותר.

החוקרים מצאו מתאם חזק בין היקף הציוצים של איזור שנפגע לבין הנזק שנגרם בו, עד לרמה של מיקודי דואר אינדיבידואליים. הדבר משמעותי במיוחד באיזורים בהם לא קיימים חיישנים ואמצעי התראה רגילים.

החוקר Manuel Cebrian שהוביל את המחקר אמר כי “האופן בו אתה מצייץ הוא טביעת אצבע הוגנת מאוד של הנזק שנגרם לך”. העקבות הדיגיטליים שסערות, שיטפונות, שריפות ענק ובצורות מותירים – כפי שהם מתועדים ע”י טוויטר, פייסבוק ושירותי מדיה חברתית אחרים – מעידים על מידת המצוקה האנושית בעקבותיהם וכלי שימושי יותר ויותר לגורמים העוסקים בהצלה.

יצויין כי בשנת 2011 התרחשה במדינת וירג’יניה רעידת אדמה בעוצמה של 5.8 בסולם ריכטר והציוצים הראשונים מעוברי אורח שהיו במוקד הרעש הגיעו לניו יורק כ- 40 שניות קודם שהגיעו גלי ההדף הראשונים.

ממצאי המחקר, Rapid assessment of disaster damage using social media activity, פורסמו ב- Science Advances.

“סנדי [Hurricane Sandy] נחשבת לסופה ההרסנית ביותר שהייתה בשנת 2012 ולפי וויקיפדיה היא פגעה בחופי ג’מייקה, קובה, איי בהאמאס, האיטי בחוף המזרחי של ארצות הברית ובחופי מזרח קנדה. היא גרמה לנזקים בהיקף של כ- 50 מיליארד דולר. בשנת 2015 היו 10 אסונות טבע עיקריים שגרמו לנזקים של יותר מ- 1 מיליארד דולר כל-אחד.