“מזה כמה שנים: ירידה בפעילות של מעסיקות בתחום הסייבר בבאר שבע”; עדכונים לגבי מערך הסייבר הלאומי

ב- 12.7.2023 אושרה הרחבת ההתקשרות בפטור ממכרז של מערך הסייבר הלאומי עם א.יהודיוף רואי חשבון [“תקנה 3(4)(ב)(3) בתנאים זהים לתנאי ההתקשרות הראשונה ובנסיבות שבהן השמירה על האחידות נדרשת מטעמי חסכון ויעילות”].

זאת לטובת ” בדיקת תשלומי מענקי הסייבר להם זכאיות חברות סייבר בבאר שבע, בהתאם להחלטת ממשלה מס’ 528 מיום 6.9.2015″. מדובר בהעברת יתרה של 140,000 ₪.

הבקשה אושרה ע”י החשב הכללי רו”ח יהלי רוטנברג בהמלצת וועדת הפטור המרכזית. בנימוקי וועדת הפטור נאמר בין היתר כי “[…] תהליך הבדיקה מתבצע כך שהחברות מגישות את הדו”חות הכספיים בכל תחילת שנה ורו”ח בודק לפיהם את התקיימות התנאים למתן המענקים, ובמהלך השנה לאחר האישור הם מגישים דרישת תשלום, אשר גם אותן רו”ח בודק ומחזיר פידבקים וחוות דעת, אז בכפוף לאישור החשבות את הבדיקה, היא מבצעת בפועל את התשלום.

“[…] מזה כמה שנים, עקב ירידת הפעילות של מעסיקות בתחום הסייבר בבאר שבע, עבודת רו”ח יהודיוף קטנה מההיקף שנצפה בתחילת ההתקשרות.

“[…] לפי החלטת הממשלה האמורה, שנת 2024 היא השנה האחרונה למתן המענקים, כך שגם בהתחשב בפערי תשלום נוכח העברת מידע מאוחרת או תיקונים שיידרשו בדוחות, המשרד מניח שלכל המאוחר בשנת 2026 לא יידרשו עוד לשירותים אלו”.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

ב- 18 ביוני 2023 התפרסמה החלטת וועדת הפטור המרכזית (במשרד האוצר) לגבי בקשת מערך הסייבר הלאומי להתקשרות שלא דרך המכרז המרכזי.

בנימוקי וועדת הפטור נאמר כי “מערך הסייבר הלאומי מבקש לרכוש כיסאות עובד שלא במסגרת מכרז מרכזי מס’ 08-2021 לאספקת ריהוט משרדי למשרדי הממשלה.

“המשרד פנה בבקשה לרכוש 60 כיסאות משרדיים (40 באופן מידי ועוד 20 אופציונליים), בשל הנסיבות הבאות:

+ ממצאי ועדת הבלאי לפיהם ישנם עשרות כיסאות בלויים ושבורים במשרד [ההדגשה – שלי].

+ צפי לגיוס עובדים חדשים.

“בחוות דעתו של מינהל הרכש צוין כי נכון למועד זה, הוכרזו הזוכים בסל כיסאות במכרז המרכזי והצפי לפרסום הודעת תכ”ם עודנו עומד על סוף חודש יוני.

“לאור הצורך בכיסאות באופן מידי, ובהתחשב בזמן הדרוש להקמת ההסכמים במערכות ולהתחלת עבודה מכוחם, למינהל הרכש אין מניעה להחרגה מהמכרז המרכזי עבור רכש של 40 כיסאות, ובלבד שההזמנות יבוצעו עד ליום 30.6.2023”.