מועצת הכבלים והלוויין החליטה על שימוע בנושא ביטול מפרט שידורי הספורט שחובה לשדר למנויי הבסיס של “יס” ו- “הוט”

המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין במשרד התקשורת החליטה על שימוע בו היא מציעה לבטל את מפרט שידורי הספורט שחובה לשדר למנויי החברות הוט ו- יס. השימוע יפורסם בימים הקרובים באתר משרד התקשורת לתגובות הציבור.

מפרט השידורים שהמועצה שוקלת לבטל נקבע בשנת 2009 וכולל את אירועי הספורט שחובה לשדר למנויי חבילת הבסיס בכבלים ובלוויין.

המועצה מציינת כי רשימת האירועים המוכרזים הכוללת אירועי ספורט אטרקטיביים אשר יש לשדרם בערוצים ללא תשלום נוסף תישאר בשלב זה ללא שינוי.

המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין החליטה לצאת לשימוע שעיקרו ביטול מדיניות הספורט ההיסטורית של המועצה משנת 2009 אשר קובעת מפרט חובות שידור של תכני ספורט המשודרים בערוצי הספורט הכלולים בחבילות הבסיס של הוט ו- יס.

“זאת, לאור השינויים המהותיים שהתרחשו בשוק השידורים בכלל ובשוק שידורי הספורט בפרט מאז קבלת אותה מדיניות ובכדי להקל את הרגולציה על הגופים המשדרים בכבלים ובלוויין.

“כיום בשוק השידורים פועלים ארבעה ספקי תכנים מקומיים ומספר ספקי תכנים בינלאומיים. בנוסף, יש שלוש קבוצות של ערוצי ספורט המשדרות מספר גדול של ערוצי ספורט. זאת בניגוד למצב ששרר בשנת 2009 עת נקבע המפרט הרלבנטי.

“ספק תכנים נוסף צפוי להתחיל לפעול בתקופה הקרובה.  הבעלות על ספק תכנים זה כוללת בין היתר חברה אשר מחזיקה בזכויות ספורט רבות הכלולות במפרט. דבר זה מייצר סיטואציה בעייתית המחייבת את הוט ו- יס לרכוש הלכה למעשה תכנים ממי שמבקש להתחרות בהן.

המועצה אומרת בהודעתה כי “גם ועדת פולקמן הגיעה למסקנה כי יש לבטל את המפרט ולאפשר לספקי התכנים להציע חבילות מותאמות למנויים, שלא יהיו מוגבלות למפרט כזה או אחר ומבלי לכפות תכני ספורט על מנויים שאינם מעוניינים בכך. ביטול המפרט יאפשר לחברות הוט ו- יס לבחור את תוכן שידורי הספורט שברצונן לרכוש ולהציע למנויים בהתאם להעדפתם, יגדיל לדעת המועצה את יכולת התחרות של הוט ו- יס מול החברות המשדרות על גבי האינטרנט ומהווה צעד בכיוון “ישור מגרש המשחקים” בשוק השידורים מול החברות שאינן מפוקחות”.

“לפיכך, 14 שנים לאחר קביעת אותה מדיניות משנת 2009 ונוכח השינויים המשמעותיים שחלו מאז קבלתה החליטה היום המועצה לצאת לשימוע לשם בחינת האפשרות לעדכן ולהקל ברגולציה הקיימת, תוך ביטול מפרט שידורי הספורט הנ”ל.

“כדי לוודא שידור של תכני ספורט אטרקטיביים לציבור הרחב קיימת גם מדיניות של המועצה הכוללת רשימת אירועים מוכרזים – דהיינו, מפעלי ואירועי ספורט שאם משודרים לא נדרש עבור שידורם כל תשלום נוסף. נדגיש כי רשימה זו נשארת על כנה ואינה מהווה חלק מהחלטת השימוע הנוכחית.

“כמו כן המועצה קבעה בהחלטתה מהיום כי נוכח החשיבות המיוחדת שיש לשידורי ספורט נשים וספורט פאראלימפי מטעמים של שיוויון ומגוון. מוצע שלא לפגוע בחובות השידור של תכנים אלו והוט ו- יס יהיו חייבות להמשיך לשדרם בתפוצה רחבה.

יו”ר מועצת הכבלים והלוויין ניר שויקי אמר כי “מטרת המועצה היא להתאים את מדיניות הספורט לעולם השידורים הקיים כיום, להקל ברגולציה ולבטל כללים ישנים שאינם רלבנטיים, תוך עידוד התחרות ושמירה על האינטרסים של ציבור הצופים. כרגולטור אחראי חובה עלינו לבחון את הרגולציה המוטלת על השוק מעת לעת ולהתאים אותה לזמנים המשתנים. החלטת המפרט נקבעה בשוק אחר, של שתי פלטפורמות בלבד ומעט ערוצי ספורט. זה אינו העולם הקיים היום. לכן אנו בודקים האם על הרגולציה הקיימת להישאר.

“המטרה היא לאפשר חופש תכניתי גדול יותר לחברות המשדרות והקטנת הנטל הרגולטורי שקיים על הוט ו- יס מכוח החובה הנוכחית, תוך שמירה על שוק השידורים ועל המנויים, שיוצעו להם חבילות שונות בהתאם להעדפתם. ביטול המפרט משמעו הגדלת התחרות בשוק והיצע החבילות השונות”.