מוניקה לווינסקי – המגדירה עצמה כאחד הקורבנות הראשונים של ביריונות רשת – קוראת לאינטרנט רחום יותר ולהפסקת ה- Online Shaming

19:26 21.03.2015

קטגוריות: אינטרנט

תגים: , , ,

בכנס Ted – Technology, Entertainment and Design קראה מוניקה לווינסקי – המגדירה עצמה כאחד הקורבנות הראשונים של ביריונות רשת – קוראת לאינטרנט רחום יותר ולהפסקת ההשפלות המקוונות והשיימינג המקוון (Public/Online Shaming, ביוש בפומבי).

לדבריה הייתה זו אחת הפעמים הראשונות בה חדשות מסורתיות ‘קודמו’ ע”י האינטרנט לסיפור חדשותי עיקרי.

לווינסקי אמרה בכינוס כי האינטרנט יצר תרבות בה אנשים נהנים לראות באינטרנט בבושתם של אחרים ומדובר ב”הד של גרימת מבוכה” לאדם אחר.

נאומה של מוניקה לווינסקי בכנס TED זכה, לפי הדיווח ב- BBC, במחיאות כפיים ממושכות מצד הקהל. הייתה זו הופעתה הפומבית השנייה של לווינסקי מאז נמנעה מהופעות פומביות משנת 2005 ואילך. הופעתה הראשונה הייתה ב- Forbes’ Under 30 Summit.

את דבריה פתחה כשהיא מתבדחת ואומרת כי היא בת “40 ומשהו” היחידה שאינה רוצה לחזור ולהיות בת 22 (עת אירעה פרשת יחסיה עם נשיא ארה”ב דאז ביל קלינטון).

בדבריה שילבה לווינסקי את סיפורו של Tyler Clementi בן ה- 18 מאוניברסיטת Rutgers בניו ג’רסי שצולם (במצלמה שהוצבה ע”י שותפו לחדר במעונות) מקיים יחסים עם גבר אחר. ההטרדות המקוונות גרמו לו בסופו של דבר להתאבד בקפיצה מגשר ג’ורג’ וושינגטון.