מומחים טוענים ששחיתות, תשתיות גרועות ועלויות גבוהות מונעים צמיחת מגזר ה- ICT בלבנון

העיתון הלבנוני  Daily Star פירסם לאחרונה ידיעה בה נטען שמומחים טוענים ששחיתות, תשתיות גרועות ועלויות גבוהות מונעים צמיחת מגזר טכנולוגיית המידע והטלקום בלבנון.

Riyad Bahsoun מומחה טלקום אמר לעיתון כי הגידול של המגזר בלבנון הוא קטן מאוד בהשוואה למדינות ערביות אחרות. בנוסף, שחיתות ועלויות גבוהות, מהירות נמוכה מאוד של האינטרנט בשל השקעות בלתי מספיקות ברוחב-פס ובכבלים הם הפוגעים במגזר ה- ICT במדינה.

חברת המחקר Business Monitor International, BMI פירסמה לא מכבר בלונדון דו”ח האומר כי חולשת המגזר נובעת בין היתר מאי היציבות המתמשכת בלבנון, מעלויות התקשורת הגבוהות, מאיכות וכיסוי נמוכים של שירותי התקשורת כמו גם משיעורים גבוהים של פיראטיות תוכנה.

BMI צופה שפיראטיות התוכנה תמשיך להשפיע באורח שלילי על פיתוח שוק התוכנה המקומי למרות יישום פרוייקטים ציבוריים ופרטיים להגבלת הפירטיות בלבנון.

לדברי BMI הסתכם מגזר ה- ICT הלבנוני בשנת 2013 ב- 368.7 מיליון דולר, גידול של 5.1% לעומת שנה 2012 בה הסתכמו ההכנסות ב- 350.7 מיליון דולר. בשנת 2014 צפוי גידול של 7.8% ל- 397.6 מיליון דולר. שוק ה- ICT הלבנוני צפוי לגדול בשיעור גידול שנתי מצטבר של 11% בשנים 2014-2017 ובשנת 2017 יגיע להיקף של 560 מיליון דולר.