מה שהחל בייצוגית על סכום של 50 מלש”ח [’שוחד’ של ממש הניתן על-ידה לאחד מהדיירים ע”מ לקנות מידיו מידע פרטי מוגן של שכניו בפרוייקט גינדי כדי “לשכנעם להצטרף לפרוייקט הסיבים האופטיים” שלה] הסתיים בהסדר פשרה ושוברי מתנה ל- 3 עמותות

13:07 11.08.2023

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

בית-המשפט המחוזי בחיפה אישר ב- 30.6.2023 הסדר פשרה בין התובעים ניר סבירסקי ובנימין איזקס בתובענה ייצוגית נגד חברת סלקום ישראל וחברת סלקום תקשורת קווית וכן נגד חברת ריל טיים סלולר. בית-המשפט המחוזי נתן תוקף של פסק דין להסדר הפשרה.

בפסק הדין של כבוד השופט אברהים בולוס [ת”צ 57922-09-20] נאמר בין היתר כי “[…] לטענת המבקשים המשיבות פועלות לשיווק שירותי האינטרנט של סלקום בקרב דיירים המתגוררים בבניינים בהם קיימת תשתית סיבים אופטיים שנפרשה בידי סלקום וחברות תקשורת נוספות.

“פעולות השיווק נעשות באמצעים פסולים וכוללים פניות חוזרות ונשנות לדיירים באמצעות הגעה לדירות ללא הודעה מוקדמת, שליחת מסרונים שיווקיים ופניות לדיירים בשיחות טלפון ללא קבלת הסכמתם מראש.

“כן נטען כי סלקום וריל טיים מציעות לחלק מהדיירים הטבה כספית בתמורה לכך שימסרו להן את מספרי הטלפון של שכניהם מתוך קבוצת הווטסאפ המשותפת לדיירי הבניין, על-מנת שהמשיבות יוכלו לשווק לשאר הדיירים את שירותי האינטרנט”.

סלקום – בכתב התשובה שלה לבקשת האישור ובבקשה לאישור הסדר הפשרה – טענה בין היתר כי “המבקשים לא הביאו כל ראייה לקיומה של הטרדה של דיירי פרוייקט גינדי או כל בניין אחר; פעולות השיווק שננקטות ע”י סלקום וע”י קבלני שיווק הפועלים עבורה הינן פעולות שיווק לגיטימיות; מדיניות החברה אוסרת על פניות טלפוניות לנמענים שביקשו לא לקבל פניות, אוסרת על ביצוע פניות חוזרות ונשנות ועל משלוח הודעות שיווקיות לנמענים; נטען כי סלקום נעזרת באנשי וועד הבניין או בדיירים המעורים בהתנהלותו כדי להביא לידיעת יתר הדיירים בדבר שירותי האינטרנט המוצעים על-ידה, ומתן ההטבה לדייר מבוססת על עמדת סלקום לפיה דייר שיקבל את ההטבה כאמור ויתנסה בשירות המוצע ייהפך ל’שגריר’ של סלקום ויחלוק עם יתר הדיירים את שביעות רצונו מהשירות; לשיטתה של סלקום אין פסול בקבלת מספרי טלפון של דיירים, שכן מספר טלפון לא מהווה מידע פרטי מוגן”.

במסגרת הליכי מו”מ, הגיעו הצדדים להסדר הפשרה במסגרתו התחייבה סלקום בין היתר לכך ש”סלקום תוסיף סעיף בהסכם שנחתם עם דיירים מתנסים (דיירים להם ניתנת ע”י סלקום הטבת התנסות בשירות אינטרנט סיבים), לפיו הם מתחייבים למסור רק את פרטי הקשר של דיירים שמסרו הסכמתם לכך שנציג של סלקום או מי מטעמה יפנה אליהם בעניין שירות אינטרנט הסיבים; סלקום תפעל לריענון וחידוד הנחיותיה הן לקבלני השיווק והעצמאיים העובדים עימה, והן לגורמים רלבנטיים אצלה”.

במסגרת הסדר הפשרה סלקום תעניק שוברים בשווי של 150,000 ₪ לכל אחת משלוש העמותות – כנפיים של קרמבו (ע”ר), המרכז לזכרו של מייקל לוין לסיוע לחיילים בודדים (ע”ר) ול- ויצו – הסתדרות עולמית לנשים ציוניות (ע”ר) (בסה”כ 450,000 ₪ לשלוש

העמותות יחד) לרכישה ברשת ‘דינמיקה סלולר’ המציעה מוצרי חשמל וסלולר”.

בהכרעתו קבע השופט כי “קיימות לכאורה שאלות מהותיות של עובדה ומשפט המשותפות לכלל חברי הקבוצה – האם המשיבות הפרו את הוראות הדין בכך ששיווקו את שירותי האינטרנט באופן המנוגד להוראות החוק ובכך גרמו להטרדת הדיירים ולפגיעה בפרטיותם, ומהו הנזק שנגרם לחברי הקבוצה בשל כך”.

* ב- 29.9.2020 פירסמתי כאן באתר ידיעה על הגשת התובענה הייצוגית בנושא זה.