מה פשר היעדר מצמוצי העיניים של אילן ישועה בבית-המשפט ולהבדיל – היעדר מצמוצי העיניים של מנכ”לית משרד התקשורת? [מעודכן – 19.6]

במהלך השבת (12.6.2021), או ליתר דיוק בשעה 17:09, נערך אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ לפרסם אייטם חדש שכותרתו (המתוכננת): “אילן ישועה משקר בלי למצמץ לבית-המשפט: לא הייתה אתיקה בעיתונות“. כך, לפחות, לפי אתר אגרגציית חדשות ישראלי שתיעד כוונת הפירסום הזו.

אלא ששלוש שעות לאחר מכן נמלך אבי וייס בדעתו ופירסם את האייטם החדש שלו תחת כותרת קצת שונה: “אילן ישועה משקר שוב לביהמ”ש וטוען: ‘לא הייתה בתקופתי אתיקה עיתונאית’.”

האייטם הזה פורסם אצלו במהלך השבת וסווג כ’בלעדי’. בשלישי בבוקר שונמך הסיווג ל’ראשונים לדווח’.

= = = = = = = = = = =

אבי וייס כתב כי הוא מסקר את המשפט בתיק פלילי 67104-01-20 הנערך בבית-המשפט המחוזי בירושלים נגד בנימין נתניהו, נוני מוזס ואיריס ושאול אלוביץ’.

בעברי המאוד רחוק סיקרתי כמה וכמה משפטים. כשמישהו מעיד על עצמו כי הוא מסקר משפט כזה עם כל כך הרבה דיונים, הכוונה היא כי הוא שם את פעמים מידי בוקר, פעמיים שלוש בשבוע מעיר מגוריו אל בית-המשפט המחוזי בירושלים ושם חובש את הספסלים בהאזנה לדיונים, לעיתים מאוד משמימים, על פרטי פרטים.

אלא שלפי האתר שלו ניתן להתרשם כי אבי וייס מסתמך בעיקר על הציוצים והרשומות של אלי ציפורי ומרבה לצטט אותם בהרחבה רבה.

אולי אבי וייס יספר לנו כמה פעמים בדיוק הוא ביקר בבית-המשפט המחוזי בירושלים לצורך ‘סיקור’ המשפט מאז החלו ההליכים בו?

= = = = = = = = = = =

ובהקשר זה אני תוהה גם: האם אבי וייס ניצל את ביקורו/ביקוריו בבית-המשפט המחוזי בירושלים (במידה והיו) כדי למסור אישית לראש ההרכב, כבוד השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, את פנייתו עליה דיווח ב- 26.5.2020.

תזכורת לקוראים — ב- 29.1.2021 כתבתי בין היתר כאן באתר: “ב- 26 במאי 2020 פירסם אבי וייס אייטם באתר שלו תחת הכותרת:  חשש להדחת עדים, תיאום עדויות ושיבוש מהלכי משפט בהחלטת שר התקשורת.

“באותו האייטם כתב אבי וייס בין השאר: תגובה טרם התקבלה. ככל שתתקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה. לכן, הצעד הבא יהיה, שאעביר את העניין לכבוד ראש צוות ההרכב של בית המשפט המחוזי בירושלים, שתשקול אם להתערב בהחלטת השר יועז הנדל,  שהחליט לקיים “משפט שדה” (למד כנראה את הרעיון הזה מרביב דרוקר, מקביל משלו) –  בתוך משרד התקשורת, עם כל בכירי העדים במשפט,  שטרם העידו.  זה ברור כשמש, שדיוני הוועדה הזו, “יככבו בכלי התקשורת” – כל יום… ” [הערה: ההדגשה – במקור].

למיטב זכרוני גם במקרה הזה לא פירסם אבי וייס באתר שלו מה התשובה שקיבל מכבוד השופטת רבקה פרידמן-פלדמן על פנייתו, וחבל שלא עשה כן.

= = = = = = = = = = =

באוגוסט 2020 שלח אבי וייס מייל אל ראש הממשלה (דאז וכיום ראש האופוזיציה) בנימין נתניהו: “אבקש לשקול להביא בפני מליאת הממשלה הצעת החלטה בדבר השעיית מנכ”לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין מתפקידה על כך שהיא מצפצפת בלי למצמץ על חוק התקשורת”; יומיים לאחר מכן הוא שלח תזכורת למר נתניהו.

עד כה, כמעט שנה לאחר מכן, ודי בניגוד להרגלו, אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אינו מפרסם מה הייתה התגובה שקיבל מבנימין נתניהו (או ממי מעוזריו), אם קיבל.

ראש הממשלה של אז כבר לא ראש הממשלה המכהן כיום. גם מנכ”לית משרד התקשורת נותרה על מקומה (עם או בלי צפצופים ומצמוצים, כלשונו של אבי וייס).

= = = = = = = = = = =

וכמו במקרים קודמים, אדגיש: שמרתי לעצמי צילום מסך של הדברים למקרה שאבי וייס יכחיש את מה שכתבתי כאן.

= = = = = = = = = = =