מה הקשר בין “טייסי החלל” במשרד התקשורת לבין דיון בנושאי לווייני תקשורת שנערך בכנסת?

לאבי וייס עורך האתר “טלקום ניוז” יש חיבה יתרה לנושאי חלל (למרות שהעיד על עצמו שאינו מבין בענייני חלל).

להלן מקצת משלל התבטאויותיו באתר שלו בשנים האחרונות בהקשר זה [כל ההדגשות שלי]:

  • “כל שר תקשורת מחליף שלא יהיה, יגלה חיש מהר, ששלמה פילבר הוא לא יותר מ’טייס חלל‘.”
  • “מנכ”ל תלוש מכל מציאות, טייס חלל אמיתי ופורע חוק סדרתי”.
  • “מימון שמילה החליט להישאר ב’תא הטייס’ של החללית, ששטה בחלל החיצון בלי כל קשר לאיזו תחנת קרקע”.
  • “… עו”ד דנה נויפלד, היועצת המשפטית של משרד התקשורת. היא מהווה ‘ציר מרכזי’ מאחורי הקלעים ב’קליקת הפרקליטים’, לרבות הקליקה של ‘טייסי חלל‘ ו’מצפצפי חוק’.
  • “זה הזמן לקדם אנשים טובים ומסורים מבפנים ולהפסיק להצניח טייסי חלל מבחוץ”.
  • “עוד פלופ, שנחשף (והמצטרף לשתי חשיפות נוספות מהיום, הקשורות באותם טייסי חלל), פלופ המעורר גיחוך בשוק התקשורת הישראלי”.
  • ”התובעים כנראה נולדו על הירח ורק כעת הגיעו לכדור הארץ”.
  • “ממשרד התקשורת (וגם מהאחרים) לא הצלחתי לקבל תגובה, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל, אעדכן בהתאם. לא להיות במתח, הסיכויים שאקבל תגובות, הם בערך כמו הסיכויים שאסע כעת לנתב”ג ואקח טיסה ישירה למאדים… “.
  • “תגובה לא הצלחנו לקבל, לא שלא ניסינו. די ברור למה. ככל שנקבל תשובה, נעדכן בהתאם. לא להיות במתח, הסיכויים שנקבל תגובה הם כמו הסיכויים שאסע כעת לנתב”ג ואקח טיסה ישירה לשמש (זה לא מסוכן, אם טסים בלילה)”.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

ב- 10 ביולי 2017 כתב וייס על דיון שנערך בכנסת ובו, בין היתר, סיפר עופר דורון מנהל מפעל מבת בתעשייה האווירית כי בשל מחסור בתקציבים הלוויין עמוס 8 ייוצר ככל הנראה לא בישראל והדבר יביא לפיטורי עובדים בארץ [מאז היו מספר התפתחויות בנושא שלא אכנס אליהן במסגרת זו].

בכיתוב לתצלום שליווה את הידיעה, כתב וייס: “חברי ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בעת הדיון ביום 10.7.17 בנושא הלוויינים של ישראל. שלמה פילבר לא הגיע לישיבה הזו“.

אבל יש משהו שאבי וייס לא כתב וחייבים לציינו כדי לקבל תמונה נכונה: הדיון הספציפי בוועדת המדע והטכנולוגיה כונס כדי ששר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס ייתן, כמקובל בכנסת, סקירה בפני הוועדה על פעילות משרדו שלו, קרי משרד המדע והטכנולוגיה.

עובדתית, איני יודע אם מנכ”ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר זומן אז לישיבה אך אני מפקפק בכך. בסקירה בישיבת וועדה בכנסת שנותן שר מסויים על פעילות משרדו  לא סביר שיוזמן גם מנכ”ל של משרד ממשלתי אחר. לפיכך, נראה כי פילבר כלל לא היה אמור להשתתף בישיבה הזו.

זאת במיוחד לאור העובדה שנושא החלל הוא בתחום אחריותו המוגדר של שר המדע והטכנולוגיה וגם נושא לווייני תקשורת אינם בתחום מוגדר של משרד התקשורת אלא בתחום הטיפול של משרד המדע [למרות שצויין בישיבה שמנכ”ל משרד התקשורת היה חבר בוועדה שהוקמה לעסוק בנושא הלוויין שהתרסק בעת השיגור ותפקידו של חזי נאור במשרד התקשורת הוא ממונה תקשורת לוויינים ושידורים לציבור].

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■