מה אומרים אנליסטים על הודעת Twitter כי היא יוצאת להנפקה בבורסה?

חברת טוויטר הודיעה ב- 12 בספטמבר 2013 בלילה (כמובן באמצעות ציוץ בטוויטר) כי היא יוצאת להנפקת מניות בבורסה אך לא ציינה מתי תהיה ההנפקה ובאיזה סכום.

מסירת המסמכים בחשאי לרשות לניירות ערך האמריקנית נעשתה עפ”י חוק חדש המאפשר לחברות קטנות לשמור על פרטיות מסמכי ההנפקה שלהן.

החתמים על מסמכי ההנפקה הם בנק ההשקעות Goldman Sachs Group Inc .

לטוויטר יותר מ- 200 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם.

אנליסטים אמרו כי בדרך כלל כשחברות יוצאות להנפקות ציבוריות ראשונות הדבר נעשה לגיוס כספים נוספים עבור פעילויות החברה או לשם התרחבות. במקרה של טוויטר הכסף ככל הנראה יאפשר לה לבצע השקעות סולידיות בתחומי גיוס כוח אדם, פעילויות שונות ואף בתחום הרכישות.

Brian Blau אנליסט בחברת המחקר Gartner אמר כי מדובר בצעד גדול לטוויטר והוא מעיד כי הגיעה לשלב הבגרות והבשלות. ההשלכות מבחינת טוויטר הן עצומות והדבר יסייע לחברה להרחיב את הסביבה האקולוגית שלה בקרב משתמשים שונים דוגמת מפתחים, משווקים וצרכנים. כל הדברים שהיא תיעשה בעזרת הכסף יקדמו אותה יותר למצב בו היא תיתפס כ- Facebook או כ- Apple.

Carter Mack נשיא בנק ההשקעות JMP Group Inc אמר כי ההודעה של טוויטר בדבר ההנפקה הצפוייה קצת הקדימה את זמנה משום שרבים ציפו שהדבר ייעשה ברבע הראשון של 2014. לדבריו שוק ההנפקות מאיר פניו לחברות טכנולוגיה השנה.