מהפיכה בהודו: ממדינה שמרבית הסלולר שנמכרו בה היו מייצוא, היא הפכה בשנים האחרונות למדינה המייצרת את מרכיב הסלולר שהיא צורכת

אתר ה- BBC הקדיש לאחרונה כתבה למהפיכת הטלקום המתרחשת בהודו: עד שנת 2014, היא הייתה מדינה שמרבית הסלולר שנמכרו בה היו מייצוא. אלא שבשנים האחרונות חל מהפך בתחום זה והיא הפכה למדינה המייצרת את מרכיב הסלולר שהיא צורכת.

לדברי ה- India Cellular and Electronics Association, ICEA, בשנת 2022 כמעט כל מכשירי הסלולר שנמכרו בתת היבשת ההודית יוצרו במדינה עצמה. בעבר היו אלה מכשירים שיוצרו מחוץ לגבולות המדינה ע”י חברות בעלות נוכחות בהודו דוגמת Taiwan’s Foxconn או South Korea’s Samsung..

הודו מתמודדת כל השנים מול שוק הסלולר הסיני שהוא הגדול ביותר בעולם כשיצרן סיני יכול למכור 10 מיליון מכשירים בשנה או אף יותר. הדבר מעניק לו יתרון עצום מה גם שמרבית הרכיבים מיוצרים בסין עצמה.

הודו, לעומת זאת, מייצרת מקצת מהחלקים דוגמת מטענים, כבלים וסוללות אולם הרכיבים המתוחכמים יותר, כמו מסכים ושבבי מחשבים, מגיעים תמיד מחוץ לגבולות המדינה.

לדברי ICEA, מכלל החלקים הנדרשים לייצור הסלולר בהודו, 15-20 אחוזים מיוצרים בהודו עצמה. התוכנית היא להגדיל את השיעור ל- 35-40 אחוזים.

כיום הודו נחשבת לאחת מיצרניות הסלולר בעלי הגידול המהיר ביותר בעולם והיא היצרן השני של מכשירי סלולר בעולם.