מדויק כמו שעון שוויצרי? הדואר בשווייץ מואשם עתה בלא פחות מאשר גניבה לאחר שאיבד משלוח ובו שעון Rolex בעלות של 8,676 דולר

13:44 18.04.2021

קטגוריות: דואר/שירותי דואר משפט

תגים: ,

העיתונות בשווייץ מדווחת על מקרה שבו הלך לאיבוד משלוח שכלל שעון רולקס ששוויו 8,011 פרנקים שווייצריים (או 8,676 דולר).

לפי הדיווחים הללו, השעון מיד שנייה נרכש באתר מכירות מקוון ונשלח בדואר לבעליו החדשים באמצעות הדואר.

המשלוח אבד היכן שהוא בין העיר פרייבורג לבין מקום מגורי הרכש בקנטון Graubünden שבמזרח המדינה. כל מה שהיגע לרוכש המופתע הוא אריזת המשלוח ללא התוכן בתוכה.

ההפתעה הייתה גדולה משום שמדובר באריזה שכללה מעין שלוש אריזות השוכנות האחת בתוך השנייה.

עפ”י מסמך פנימי של הדואר הסתבר כי תוכן במשקל של 120 גרם (בדיוק משקלו של השעון) נעלם באופן כלשהו מהחבילה בין חצות של 28.12.2020 במרכז ההפצה ב- Frauenfeld לשעה 03:00 במרכז ההפצה Untervaz.

בהתבסס על הדברים הללו, בעליו החדש של השעון האבוד חושד כי פקיד בדואר גנב את השעון ורק שלח הלאה את האריזה (ארוזה-מחדש) ללא השעון בו כנראה חמד. עם זאת הוא השאיר את כל מסמכי הרכישה והשעון בתוך האריזה שהגיעה לנמען הלא מאושר.

מוכר השעון שלח אותו בדואר רשום, דבר שמשמעותו ביטח רק בערך של 1,626 דולר, פחות מרבע משוויו של השעון. החבילה נשלחה באמצעות פלטפורמת המשלוחים השווייצית Ricardo.

הדואר השוויצרי אומר כי העביר את הנושא לחקירה של משטרת קנטון Graubünden במזרח שווייץ ומציין כי אין בשלב זה אינדיקציה לגניבה של השעון.

בתוך כך התברר כי ב- Gossau שבקנטון St. Gallen, גם כן במזרח המדינה, מספר מקרי הפשיעה בשנת 2020 הוכפל לעומת מספרם  שנה קודם לכן. הדבר נבע מכך שאדם אחד גנב ממרכז לוגיסטי בו הוא מועסק קרוב ל- 600 פרטי דואר שכללו מזומנים.

נהג לשעבר בדואר ישראל נפסל לצמיתות מעבודה בשירות המדינה ובדואר לאחר שגנב סולר בהיקף של 400,000 ₪

נציבות שירות המדינה (נש”מ) פירסמה ביום הזיכרון את גזר דינו של עובד חברת דואר ישראל לשעבר כפי שנקבע ע”י בית-הדין למשמעת של עובדי המדינה.

להלן עיקרי הדברים בגזר הדין [בהמשך לידיעות קודמות שפירסמתי באתר לגבי גזרי דין של עובדים בחברת דואר ישראל]:

“הנאשם עובד חברת דואר ישראל ששימש נהג משאית דואר (הושעה מתפקידו ביום 5.6.2017) הורשע בדין משמעתי […]  זאת בגין הרשעתו בפלילים ביצוע עבירות של גניבה ושימוש במרמה, עורמה או תחבולה (ריבוי עבירות)”.

בכתב האישום המתוקן שהוגש לבית-משפט השלום בתל אביב הואשם כי “הועסק בחברת דואר ישראל משנת 1993 ועד לשנת 2017 בתפקיד של נהג משאית. בדצמבר 2012 , לצורך ביצוע עבודות בדואר, קיבל הנאשם לרשותו משאית השייכת לדואר וכן דלקן למשאית, באמצעותו תדלק את המשאית כאשר מי שמממנת את הדלקן והתדלוק היא חברת הדואר ישראל. בתקופה הרלבנטית לכתב האישום, במספר רב של הזדמנויות גנב הנאשם סולר מדואר ישראל באופן הבא: הנאשם היה מגיע לתחנת הדלק עם המשאית כשבאמתחתו ג’ריקנים ריקים. הנאשם היה מצמיד את פתח הג’ריקן הריק לפיית אקדח התדלוק, מפעיל לחץ על טבעת הדלקן באופן שנחזה להיות תדלוק מיכל משאית, וממלא שלא כדין את הג’ריקנים בדלק. הנאשם העמיס את הג’ריקנים למשאית ומכר אותם לאחר, בהיקף של מאות ליטרים סולר בעלות כוללת של 428,000 ₪.”

סעיף האישום השני נוגע לעבירות מס.

בין היתר טענה התביעה כי “מעשיו של הנאשם שנמשכו תקופה ארוכה, כארבע שנים, פגעו בתדמית השירות הציבורי וחברת הדואר. מעשי הגניבה בוצעו באופן תדיר, בהזדמנויות שונות, ובצורה שיטתית ומתוכננת”.

בסופו של ההליך החליט בית-הדין למשמעת על “הטלת פיטורים לאלתר (תוך הפקעת 14% מכלל פיצויי הפיטורים המגיעים לנאשם על פי דין; דהיינו – המדינה תישא רק במחצית פיצויי הפיטורים, שהיא היתה חייבת בהם, זאת יחסית לחלקה בפיצויים)” וכן על פסילה לצמיתות לשירות המדינה ולחברת דואר ישראל.

גזר הדין המלא – כאן.