“מבט לעתיד”: תערוכת הפרוייקטים השנתית של ביה”ס למדעי המחשב באקדמית ת”א

15:51 16.09.2016

קטגוריות: כללי

בוגרי בית-הספר למדעי המחשב במכללה האקדמית תל אביב יפו הציגו ביום רביעי 14.9.2016 את 60 הפרוייקטים שלהם במסגרת הסדנה לפיתוח תוכנה.

הקישור לאתר התערוכה – “מבט לעתיד”: תערוכת הפרוייקטים השנתית המסורתית – נמצא כאן.

בתום התערוכה הכריזו שופטים על הזוכים:

במקום הראשון:

הצוות: דניאל קליין, שגיא מזרחי, מאור שדה, צפי ויסבלט

הפרוייקט: Boty

תקציר הפרוייקט: Boty  הוא פלטפורמה פשוטה ליצירת בוטים המאפשרים שיחה בשפה חופשית ב- IM  בין המשתמש לכל מוצר בעל חיבור לאינטרנט וכן בין המוצרים עצמם. בעוד שפלטפורמות הפיתוח הקיימות כיום בשוק מאפשרות בוט המדבר בין שני קצוות צ’ט, אנו מציעים באמצעות Boty פלטפורמת פיתוח שחורגת מגבולות אפליקציות המסרים המיידיים ומאפשרת לכל מוצר, בעולם האינטרנט של הדברים, לנהל שיחה ולבצע פקודות באופן פשוט וקל. קהל היעד הינו בתי תוכנה המפתחים מוצר/שירות ומעוניינים להוסיף את היכולת לתקשר ולקבל פקודות מהמשתמש באמצעות מסרים מידיים.

במקום השני:

הצוות: טל יוחאי ויניב נאור

הפרוייקט: REVUSE

תקציר הפרוייקט: החיים מלאים בהחלטות: החלטות קטנות כמו אילו אוזניות לקנות או איזה סרט לראות וגם החלטות רציניות יותר כמו איזה רכב לקנות ובאיזה מקום עבודה לעבד. איך נדע  שאנחנו מקבלים את ההחלטה הנכונה? לשם כך אנו נעזרים באתרי ביקורות כדי לקבל חוות דעת מאנשים שכבר קנו, התנסו וחוו. קיימים לא מעט אתרי דירוגים וביקורות, אך כל אתר מתמקד בתחום מסויים. הבחירה באיזה אתר להשתמש אינה קלה.  האם בכלל קיים אתר ביקורות בתחום? באיזה אתר יש הכי הרבה חוות דעות? איך נמצא באתר את המידע הרלבנטי לנו? לשם כך פותח  Revuse – שירות הממזג דירוגים וביקורות ממקורות שונים על מגוון רחב של תחומים: מוצרי חשמל, סרטים,  משחקי וידיאו ועוד. השירות מבוסס על אלגוריתם חכם המציג את המידע החשוב והנכון ביותר עבור כל פריט.

במקום השלישי:

הצוות: לאוניד ברמן, ירון לנדאו ומיטל חסיד

הפרוייקט: Touchless Controller Screen [הפעלת העכבר באמצעות כף היד בלבד]

תקציר הפרוייקט: מערכת Touchless Controller Screen מאפשרת למשתמשים לשלוט על המחשב ללא עכבר, בשימוש שגרתי וגם בשימוש מותאם אישי.  המערכת משתמשת במצלמת עומק המצוידת במקרן אינפרה-אדום [Intel RealSense 3D] המסוגלת לזהות ולעקוב אחר יד המשתמש. המערכת מספקת שליטה בעכבר באמצעות מחוות ידיים מול מסך המחשב לביצוע תנועות עכבר,  קליק ימני, קליק שמאלי, שימוש בגלגלת וכו’, תוך התחשבות בגדלי יד שונים. הממשק מאפשר למשתמש ללמד את המערכת מחוות חדשות. על המשתמש לבצע את המחווה החדשה ולהגדיר את הפעולה שאותה הוא רוצה לבצע באמצעותה. לאחר שלב הלמידה יוכל להשתמש במחווה שנלמדה. במסגרת הפרוייקט השתמש הצוות  באלגוריתם למציאת חציון רב מימדי אשר מוצא את הווקטור שסכום המרחקים ממנו אל אוסף וקטורים הינו המינימלי על מנת להתגבר על ריצודים שהיו בתנועת העכבר כתוצאה משגיאות של המצלמה. ניתן לראות ביוטיוב – כאן.