מַּצְחִיקוּלִים: משרד התקשורת מטיל על חברות הטלקום גם “קנסות טפשיים” וגם “קנסות טפשיות ומיותרות”; לא מאמינים? תשאלו את אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’

לאחרונה החל אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ לפרסם ידיעות ‘בלעדיות’/’ראשונים לדווח’ גם בסביבות השעות 22:00-23:00 וזאת בנוסף על השעות 07:00-08:00, השעות המועדפות עליו בדרך כלל.

כך היה גם בחמישי (3.6.2021) בשעה 22:11 עת בישר לנו אבי וייס באייטם ‘ראשונים לדווח’ כי “היום (3.6.21) משרד התקשורת פרסם אודות הטלת קנסות על 7 חברות סלולר בגין אי יידוע הלקוחות הפונים לחברות בדבר מתן שירות סינון של אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט ללא תשלום. בעיה: המשרד כבר פרסם על הטלת אותם הקנסות הללו ב-25.4.21, ובפועל הקנסות הללו הוטלו בספטמבר 2020 (אבל זה ממוחזר בפעם השלישית היום, ב-3.6.21). למה“.

בינתיים, אגב, כמיטב המסורת, שונמך הסיווג של האייטם הזה: מ’ראשונים לדווח’ לחדשות מקומיות.

באמצע אותו אייטם מופיע המשפט הבא: “וזה לא היה המיחזור היחיד של הקנסות הטפשיות והמיותרות הללו ב-2020, כמפורט כאן. ב- 2020 הוטלו קנסות בגין אותה סיבה, על 8 חברות תקשורת….”.

בקריאה הראשונה חשבתי שאולי האשמה היא במשרד התקשורת הנמצא בתקופה לא פשוטה (בתוך תקופה לא ארוכה תחלופה של שרים, החל מיועז הנדל, דרך בנימין גנץ, ממשיך במנכ”לית שהואצלו לה סמכויות השר, איתן גינזבורג ובקרוב אולי שר תקשורת אחר).

האם ייתכן שבמינהל פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת יש – במקביל – שני אנשים שונים הממלאים תפקיד זהה: האחד ש”תוקע” לחברות התקשורת קנסות (שניתן לכנות כקנסות טפשיות) והשני שאף הוא “תוקע” לחברות התקשורת קנסות (שלהבדיל, ניתן לכנות כקנסות טפשיים)? או שמא מדובר בניסיון להכפיל את שכר העידוד במשרד? [סליחה על השימוש בביטוי “לתקוע” כאן: זה ציטוט מדוייק של מה שאבי וייס בעצמו כתב באייטם שלו].

אלא שמסתמן שהפעם ה’אשמה’ אין מקורה ברחוב יפו 23 בירושלים ו/או אחד העם 9 בת”א.

לא ברור לי מאין שאב אבי וייס את המושג “קנסות טפשיות ומיותרות” משום שאם היה טורח לבדוק בגוגל (ובעבר יעצתי לו, באמצעות אתר זה, לבדוק מידי פעם במקור חיצוני, את הדברים שהוא כותב) היה מוצא מייד שהמושג קְנַס מתייחס לזכר ולא לנקבה.

יתרה מכך, באותו האייטם שלו עצמו הוא מתייחס מספר פעמים לקנסות בלשון זכר ולא נקבה, בניגוד למקרה הספציפי הזה.

וכמו במקרים קודמים, אדגיש: שמרתי לעצמי צילום מסך של הדברים למקרה שאבי וייס יכחיש את מה שכתבתי כאן.