לקראת ה-Valentine’s Day (ג’, 14.2.2023): בסקר של McAfee אומר אחד מכל שלושה גברים כי ישתמש ב- ChatGPT לשם כתיבת מכתבי אהבה לבן/בת זוגם

15:28 10.02.2023

קטגוריות: כללי

תגים:

Modern Love Research Report הוא דו”ח של חברת האבטחה McAfee  שפורסם ב- 9 בפברואר 2023 ומבוסס על ממצאי סקר שנערך עבורה ע”י Market Research Company MSI-ACI באמצעות המייל. 5,109 אנשים בגירים מתשע מדינות [ארה”ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, אוסטרליה, הודו, יפן, ברזיל ומקסיקו] השתתפו בסקר.

מקרב המשתתפים בסקר, 31% מהאנשים הבגירים [36% מקרב הגברים ו- 26% מהנשים] אומרים כי ישתמשו ב- ChatGPT לשם כתיבת מכתבי אהבה לבן/בת זוגם.

מהסקר עולה עוד כי 69% מהאנשים הבגירים אומרים כי אינם יכולים להבדיל בין מכתב אהבה שנכתב ע”י ChatGPT  — כלי של בינה מלאכותית (AI), לבין מכתב שנכתב בידי בן אנוש.

“הכניסה של בינה מלאכותית לעולם הדייטינג המקוון מובילה לדאגות חדשות לגבי romance fraud: חמישים-ואחד אחוזים מקרב הנשאלים הבגירים טוענים שהם עצמם או מישהו/י שהם מכירים הולך שולל [catfished] בשל התחזות מקוונת”.

“השימוש בכלי בינה מלאכותית דוגמת ChatGPT לכתיבת מכתבים רומטיים עלול להיות טקטיקה מסוכנת. 49% מהמשתתפים בסקר אומרים כי ייפגעו אם המכתב שקיבלו נכתב בידי מכונה ולא בידי בן/בת הזוג”.

הסיבה הפופולרית ביותר לשימוש בבינה מלאכותית כ- ghostwriter היא שהשולח/ת חשים יותר בטוחים יותר (27%), כשסיבות נוספות הן מחסור בזמן (21%), היעדר השראה (21%) ונושא מהירות וקלות רבות יותר בכתיבה באופן זה (10%).

אולי בפרפרזה על מילותיו של חיים נחמן ביאליק ניתן לומר: “אוֹמְרִים אַהֲבָה יֵשׁ בָּעוֹלָם,  מַה-זֹּאת אַהֲבָה? ה- ChatGPT רִמהּ אוֹתִי, הָיָה חֲלוֹם – אַךְ גַּם הוּא עָבָר”.

למי קראת פרה? אחרי תופעת חיבוק עצים, בהודו הממשלה קוראת לחבק פרות ביום Valentine’s Day השנה

סוכנות הידיעות אסושיאייטד פרס דיווחה ב- 9.2.2023 כי ה- Animal Welfare Board of India (גוף ממשלתי) ביקש מאזרחי המדינה לציין את ה- Valentine’s Day השנה לא כחגיגה של רומנטיקה אלא כ- “Cow Hug Day” וזאת כדי לקדם טוב יותר ערכים הינדיים [בניגוד ל’מנהגי’ החג כפי שנהוג לציין במערב והנוגדים ערכים הודיים מסורתיים].

“חיבוק פרות יעניק עושר רגשי (emotional richness) ויגדיל את האושר האינדיבידואלי והקולקטיבי”, אמרה ה- Animal Welfare Board of India.