לקראת ה-Super Bowl LVII (א’, 12.2.2023): צפי לכך ש- 18.8 מיליון עובדים אמריקנים לא יעבדו ביום שני הקרוב לאחר המשחק

15:27 10.02.2023

קטגוריות: משאבי אנוש ספורט והיי-טק

כמידי שנה, מספר ימים לפני משחק הסופר בול בארה”ב מושמעות הערכות שונות לגבי מספר העובדים האמריקנים הצפויים שלא להגיע למקום עבודתם ביום המחרת לאחר המשחק.

דו”ח של The Workforce Institute/UKG  [המנטר את התופעה הזאת מידי שנה מאז שנת 2025] שפורסם ב- 8 בפברואר 2023 אומר כי 18.8 מיליון עובדים בארה”ב צפויים שלא להגיע למקום עבודתם ביום שני, שלאחר הלילה הארוך בו יתקיים המשחק המסורתי, או לאחר להגיע לעבודה.

בנוסף, 17.2 מיליון עובדים עלולים להיעדר מהעבודה בערב בו ייערך המשחק עצמו וזאת בשל הצפייה בשידור הישיר.

לדברי עורכי המחקר, ניתן להימנע מהגידול השנתי במספר ההיעדרויות הלא-מתוכננות אם המנהלים יהיו יותר פתוחים ויותר גמישים לנושא.

בין הנתונים הנוספים בדו”ח:

+ בסקר [שנערך בצורה מקוונת ע”י The Harris Poll] נמצא כי 35% מהעובדים האמריקנים חשים אי נוחות לבקש ממעסיקיהם להיעדר ביום שני שלאחר המשחק. 11% מאמינים כי ייענשו ע”י המעסיקים אם רק יעזו לבקש זאת.

+ 33% יחושו שהם פרודוקטיבים פחות ביום העבודה שלאחר המשחק.

+ 37% אומרים כי הם מפסידים את יום העבודה או שמאחרים להגיע למקום העבודה ביום שני שלאחר המשחק.

“היעדר שקיפות בין העובדים לבין המנהלים יוצר בעייה גוברת בדמות היעדרויות לא-מתוכננות, אובדן פיריון של העובדים ושחיקה באמון – בעייה שניתן להתמודד איתה ע”י תקשורת כנה יותר וגמישות גדולה יותר במקום העבודה”.

+ 21.9 מיליון עובדים צפויים לצפות במשחק בשידור ישיר במקום עבודתם.

+ 42% מהנשאלים (יותר משני עובדים מקרב כל חמישה עובדים) סבור שיש להכריז על היום שלאחר המשחק כחג לאומי (המצדיק, כמובן, אי-הגעה לעבודה…).

+ 10.9 מיליון עובדים מתכוונים לבקש מראש אישור חופשה (על חשבון ימי החופשה השנתית שלהם) לגבי יום שני, שלאחר המשחק.

* בפברואר 2020 דיווחתי בחלון המבזקים של האתר כי “סקר Super Bowl Fever שנערך ע”י The Harris Poll עבור The Workforce Institute ב- Kronos Inc לקראת ה- Super Bowl LIV הלילה: 17.5 מיליון עובדים בגירים בארה”ב צפויים שלא להגיע ביום שני בבוקר (זמן ארה”ב) למקומות העבודה שלהם בשל צפייה במשחק הסופר בול; מדובר בהיעדרות הגדולה ביותר של עובדים בעקבות הסופר בול מאז תחילת התיעוד של ההיעדרויות ב- 2005; חלק מהעובדים נטלו חופשה מראש ליום זה, אחרים יאחרו להגיע לעבודה באותו היום והיתר יתחלו (יתקשרו להודיע למנהליהם כי ‘נפלו למשכב’).

“שנת 2020 רווייה אירועים שונים העלולים לגרום להיעדרויות נוסף לסופר בול דוגמת הבחירות לנשיאות ארה”ב בנובמבר והמשחקים האולימפיים ביפן בקיץ כמו גם אירועים שנתיים ‘רגילים’ כמו אירועי חלוקת פרסים בהוליווד, משחקי כדורסל בולטים, ה- March Madness, טורניר המאסטרס ואירועי גולף אחרים”.