לנוכח שערוריית ההאזנות במדינה: יוון צפוייה לאסור מכירת רוגלות

15:46 11.11.2022

קטגוריות: כללי

תגים:

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה ב- 7 בנובמבר 2022 מאתונה בירת יוון כי הממשלה הודיעה על החלטה לאסור בקרוב מכירת רוגלה [Spyware]. זאת לנוכח שערוריית ההאזנות שהתגלו במדינה.

יצויין כי עיתון השמאל היווני Documento  דיווח עתה שיותר מ- 30 אנשים ובהם שרים ואנשי עסקים היו נתונים למעקב של המדינה (או עבורה) וזאת באמצעות רוגלת טלפונים [phone malware] – ה- Predator. העיתון ציטט שני מקורות שהיו מעורבים בציתותים הללו.

ראש ממשלת יוון Kyriakos Mitsotakis טען שהדיווח אינו מבוסס וכי לא הציג כל ראייה לכך שהממשלה הייתה מאחורי המעקבים הללו. “זה שקר שלא ייאמן”, אמר רוה”מ בראיון לרשת השידור ANT1. “מביש ומגעיל שמישהו ירמוז כאילו ראש הממשלה מנטר את פעילות שר החוץ שלו. וזה גם מסוכן מאוד מאוד”.

דובר הממשלה Giannis Oikonomou אמר כי הממשלה לא השתמשה או רכשה רוגלה מכל סוג שהוא והוסיף כי רשויות המשפט במדינה יחקרו את הדיווחים. הוא הוסיף כי הממשלה תציג בקרוב הצעת חוק לפרלמנט לפיה תאסר רכישת רוגלה. “לא נאפשר להשאיר צל כלשהו על נושא המרעיל את החברה היוונית”.

שערוריית ההאזנות מלווה את יוון תקופה מסויימת. תובע יווני החל לחקור את הנושא מוקדם יותר השנה.

בחודש יולי 2022 הגיש מנהיג האופוזיציה הסוציאליסטי Nikos Androulakis תלונה רשמית לגבי ניסיון לצותת לטלפון הנייד שלו באמצעות תוכנת מעקב. תובע יווני גם חוקר טענות של עיתונאי לפיהן הסמרטפון שלו היה נתון למעקב של שירות הביון היווני באמצעות תוכנה מושתלת.

בשנת 2023 צפויות בחירות כלליות ביוון.